duminică, 15 decembrie 2013

Celor care pleacă





tu nici nu știi dar
de câte ori îmi spui că mă săruți (și o spui des)
înclin, instinctual, capul meu ușor spre dreapta,
iar locul este-atunci – ghicești? – pe gât, în stânga.
același loc, în fiecare zi...


(un loc iubit și de vampiri, pesemne)


și, de curând, uitându-mă-n oglindă,
am observat acolo, strălucind, o pată
vineție, o arsură mică.
nu ustură, nu doare, dar are o formă perfectă,


forma tristeții.


azi, după atât-amar de vreme
sau dulce-amar de vreme, cum pare-a fi mai bine zis,
descopăr că-i mai bine și mai viu
să am un semn măcar pe mine încrustat sau chiar mai multe,
o pată fumegând răstimp...


e poate rău și greu dar, totuși, o voi spune:
cei mai sărmani îmi par sărmanii făr’ de urme.
și bântuit să fie acela care,
privind la pata
lăsată de sărutul
lui,
ridică neputincios din umeri


și se îndepărtează gol, spre nicăieri






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu