sâmbătă, 18 aprilie 2020

terminologii exacte, aducătoare de liniște


dacă curiozitatea a ucis pisica, satisfacția este cea care a adus-o înapoi. așa că eu metodic citesc în fiecare seară despre viețile altora pe Wikipedia, despre Sven Marquardt de pildă, paznicul-fotograf de la Berghain care nu lasă oamenii să intre în club dacă nu le place fața lor, despre Sfânta Mare Muceniță Anastasia, izbăvitoarea de otravă, despre pisica moștenitoare a lui Karl Lagerfeld, despre faptul că în daneză prezervativului i se spune svangerskabsforebyggende middel, că majoritatea pictorilor sunt stângaci sau că însuși marele Errol Flynn își câștiga existența castrând oi înainte de a ajunge un îndelung aplaudat star de cinema. dacă cineva ar încerca să-mi povestească viața pe Wikipedia n-ar întâmpina absolut nicio dificultate. la nici 34, viața mea are ceva din ritmicitatea și limpezimea unei perfuzii. micile și marile bucurii, nuanțele emoționale, lucrurile care îmi fac sufletul ferfeniță stau aliniate și strălucesc îmbietor, ca niște bucățele multicolore de sushi într-o cutie invadată lacom de furnici. iubesc o singură femeie, care se întoarce de fiecare dată spre mine când nu-și găsește cuvintele, iar astă mă face din cale-afară de fericit, de parc-aș fi motor de căutare în loc de ființă sensibilă și schimbătoare. când nu e prin preajmă, mă apucă o tristețe mocnită, ca atunci când te-ai străduit 3 luni să pui plastic la plastic, sticlă la sticlă, carton lângă carton și vine mașina de gunoi și ți le varsă pe toate la un loc sau ca atunci când, asemenea domnului croitor Franz Reichelt, inventezi parașuta, dar probând-o te prăbușești miraculos și tragic la baza Turnului Eiffel. stomacul meu, acum cât o boabă de fasole, întâmpină celelalte boabe de fasole din salata mâncată la prânz. ele conțin fibre, magneziu și neurotransmițători esențiali pentru memorie, terminologii exacte, aducătoare de liniște. sunt încă tânăr, fertil, răbdător, ca o tufă de brebenel ale cărei flori vor rezista mult, dacă n-o să vină câinii orașului să-și facă nevoile prea curând. afară a venit primăvara, o primăvară univocă și previzbilă ca un jurat de la X-Factor, sunt pregătit pentru orice și puțin mă interesează că moaca mea nu m-ar ajuta să intru în cel mai hardcore club berlinez. dar dacă totuși cineva s-ar hotărî la un moment dat să îmi povestească viața pe Wikipedia, aș vrea să rețină un singur lucru: cum ne ținem noi doi de mână în somn, ca vidrele în apă pentru a nu fi purtate de curent una de lângă cealaltă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu