vineri, 24 aprilie 2020

ca un blestem mărunt al fericirii


când eram în mâinile disperării / și uram toți oamenii / dumnezeu m-a fulgerat cu dragoste pentru un singur om. / atât de adânc și atât de departe ca un arc de lumină și putere / ce cutremură câmpiile magnetice ale inimii. / eram atât de confuz și nu știam dacă am fost trăznit de dragoste / ori am ajuns de fapt apoteotic într-un gigantic stomac de piton. / pitonul acela când și-a slobozit strânsoarea / m-a catapultat cumva în propriul suflet / unde arborii verzi din parc și capul meu / se împleteau într-un interminabil lan de graminee și smocuri înflorite. / atunci am respirat din nou pentru prima dată în ani aerul dulce al străzilor plouate / mirosul de bere și limonadă din cafenelele de vară. / durerea s-a scurs cumva din mine ca seva din copacii bătrâni / la primul acord neașteptat de liră. / am cunoscut atunci cu adevărat vindecarea / bucuria unui puști / care printr-o nemaipomenită și stranie coincidență / a rămas singur în delfinariu.

când eram în mâinile disperării / și uram toți oamenii / dumnezeu mi-a trimis un portofel cu autocunoaștere / și dintr-o asemenea brumă de exaltare / am știut că voi putea atribui câte-o culoare fiecărui sentiment / că voi putea arunca pe fereastră aleatorii metafore despre numele venerației / despre sunetul numelui și numărul numelui ei / iscălit în cel mai mare secret / pe un perete untos sub Vezuviu.

când eram în mâinile disperării / și uram toți oamenii / dumnezeu m-a învățat să fiu pentru o clipă o molie de lână / să fac din minte creier / să fiu eu primul care dansează / când mă trezesc și văd în zori / dimensiuni multiple culese din chipul tău. / când eram în mâinile disperării / și uram toți oamenii / dumnezeu mi-a revelat răbdarea oamenilor / așa cum nu mi-a fost desenată niciodată / mi-a arătat de ce ne îndrăgostim / de fetele ce-și împletesc lavandă-n păr / de țigănci care alăptează / și-și flutură zdrențele în public / abia atunci am realizat / că nu există / mâini ale disperării / nici ură pentru oameni / că numai dragoste există / ea crește peste noi / ca un blestem mărunt al fericirii / ca pielea peste o rană nevindecată.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu