joi, 19 mai 2011

Upgrade de vară.


ştiu că vara-i o fată leneşă, prin care curg şiroaie de transpiraţii pe piele de om şi pietonii urbani se ceartă în troilebuz pentru o deschidere de oberliht.

vara-i un incest între priviri întâlnite pe terasă. vara-i perversă. hainele sumare se transformă în veritabile instrumente de tragere de ochi. vara-i anotimpul tenişilor coloraţi şi rupţi. e cel mai sexy anotimp pentru jegoşi, pentru umbrele şi terase ce protejează muzica difuză din difuzoare. vara-i dezmăţ. vara-i buchet de picioare bronzate, de inele-n buric, de sâni destupaţi şi ochelari decupaţi din oglindă. tricouri exotice, role, umbră puţină, juni ce-şi cară skateboard-ul în spinare în loc de cruce.

vara, ploile sunt amintire. ele se dau toate una peste alta ca nişte împiedicate ce sunt. pădurile fumegă a weekend cu carne de porc. bulevardele par înghesuite în cotloane umbroase, găsite ca oaze mici prin asfalt şi praf.
vara aduce garderobe colorate şi miros de hamei amestecat cu parfumuri dulci de femeie. vara e abstractă. se hrăneşte cu deodorante şi cu ştranduri pline. Vara cheful de a face nimic este incontestabil şi argumentat. e vremea de a pleca departe, în goliciunea soarelui, e timpul pentru nimicuri.

iar tu m-ai sunat şi mi-ai propus să mergem la munte. şi-am acceptat pe loc, presimţind cum pe trotuarele de cartier se preling lichide stranii, cu un miros pătrunzător de flori abandonate. cu ghiozdane asimetrice în spate am luat-o uşor la pas. şi ţi-am povestit energic cum în clasa a 5-a am scris într-o compunere că vara este anotimpul în care ţăranii se trezesc devreme, de la 4 jumate dimineaţa, şi în care femeile de la oraş ies în halate de casă seara la plimbare. şi toţi au râs. azi am citit ce-am scris atunci, şi-i întristat umorul.
vara.
vara.
vara.
vara.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu