sâmbătă, 17 noiembrie 2012

In assenza di dolore



Sunt unele zile (cum e cea de azi, de exemplu) când aproape că mă trezesc strigând de bucurie, cu un zâmbet ștrengar care-mi cuprinde ochii între paranteze și parcă știu exact ce am de făcut în următoarele două sute trei zeci și unu de zile. Așa că mi-am pus în minte să construiesc un pat întreg din gânduri albe, cu așternuturi largi și transparente, care să mă salte direct înspre cubul de zahăr pe care cineva mi l-a aruncat în ceașcă. Sunt relaxat, îmbrăcat în halatul de noapte, cu papuci de casă și fața îmi e acoperită de aburi cu miros de cafea neagră, ecuadoriană. Trec pe lângă oglindă și aproape că-mi vine să râd: încă mai am un papion violet strâns la gâtul gol. O ultimă reminiscență a petrecerii de ieri. Îmi mai lipsesc doar mustățile pentru a fi un motan veritabil. E prima oară când fericirea îmi e clară, nici nu trebuie s-o mai declar, dovadă fiind bucata asta de hârtie pe care scriu. Pot respira fără tuburi de oxigen, fără labele mari de scafandru pe care le mai îmbrac uneori când ies vinerea să fac piața. Mă uit uluit în tigaie și văd prăjindu-se doi ochi găuriți de plictiseală, așa că mi-am pus în minte să le citesc presa, poate vor chicoti și ei auzind ultimele bazanconii înșirate la rubrica de matrimoniale, acolo unde mi se pare că păsăroaicele libere umblă în sufletul gol-goluț. E încă un noiembrie nehotărât, îmi dau seama după partea decolorată a soarelui, căruia (fie vorba între noi) nu i-ar strica o porție dublă de calciu și vitamine. Deschid șifonierul, azi cred că mă voi îmbrăca întortocheat, am auzit că ăsta e ultimul trend, viu și neîngrijit. Bizar, cuvintele ăstea îmi vin ca o mănușă de iarnă, care-ți ține de cald dar care poate să-ți fie și incomodă la o adică. 

Ies afară, acolo unde am în continuare un zâmbet prostesc pe față. Realitatea mea ancorabilă este cerul senin, pe care dacă l-ai întoarce pe dos ai vedea cum seamănă cu un patinoar, pe care poți aluneca drept și sigur până vei cunoaște o Evă care îți va opri bineînțeles timpul în loc. Atât mi-ar mai lipsi într-o asemenea zi: să-mi cadă cu tronc vreo domnișoară frumoasă care să nu-și poată opri râsul privindu-mi papionul șifonat și nelalocul lui. O femeie pentru care n-aș vrea să fiu vreun bărbat de unică folosință, și, ca să-i demonstrez cu încăpățânare asta, îi voi decupa cuvinte năstrușnice din ziarul de dimineață și i le voi rearanja pe masă până ce-i voi smulge un alt tip de zâmbet. Un zâmbet ca al unei adolescente care primește bilețele de dragoste în primul an de facultate. Vom sta mai apoi în picioare, într-un bistro cu bun gust, unde artiștii desenează portrete în spuma de cafea, și lumea va crede că suntem un cuplu. Și prima dată voi încerca să ghicesc de unde-i cunosc parfumul și de ce nu sunt atent la ceea ce-mi comunică cu atâta energie. Ciudat, o privesc ca pe-o felină tânără ce-și vânează (din dragoste, desigur) partenerul prin savana africană. Așa că i-aș putea propune să ne luăm bilete de voiaj de la un amic ce și-a deschis o agenție de turism, și să continuăm tot acest serial spumos undeva departe de acest noiembrie pe care l-am mai trăit cu toții și în alte rânduri. Undeva unde găsești țestoase maronii care te mai lasă uneori binevoitoare să te odihnești pe spatele lor și unde peștii se sincronizează cu nisipul fierbinte și cu stâncile din lavă. Acolo dimineața am plimba câinii în lesă și am închiria biciclete cu ghidon rotund, ale căror pedale nu se împotmolesc în ploaie, cel puțin nu atunci când ne vom întoarce seara în camera noastră ca să decidem cine va purta de data asta papionul când vom face dragoste.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu