Femeia
care mă iubește mă vrea scriitor. Și îmi vrea mâinile mai ales. Ca să se înghesuie peste toate celulele ei atunci când se dezbracă. Mi-a cumpărat până și cărți ilustrate în care am văzut nuduri perfecte. Îmi spune că așa voi
fi mai inspirat. Uneori, își face mustăți și-și pune o barbă falsă, se amuză și-mi
spune că seamănă cu Hemingway, pe
urmă se rotește prin cameră și dansează. Dansează cu fiecare stilou și cu fiecare creion în parte. Îmi recită poezii și-mi caută printre hârtii până ce aproape că transformă
totul împrejur. Fotoliul, cutia de bere, masa, veioza, călimara, televizorul,
toate ajung să fie un fel de curcubee
plastice, frumos ornate cu tot felul de bucăți de lemn zgâriat de motanul
galben cu ochi negri pe care l-am avut mai demult. Și care a fugit de-acasă.
Femeia
care mă iubește (deși nu-i dau nici un motiv să o facă) stă uneori complet
dezbrăcată pe pat sau în fața oglinzii. Uneori chiar la fereastră, alteori cu
fața înspre raftul de cărți. Îmi cere să-i citesc ceva ca să-mi asculte vocea.
E nestatornică în schimb. Îmi fură
câte un sărut din când în când. Îi place să mă întrerupă. Și ochii îi
strălucesc prea tare. Pornește butonul de muzică. Dansează din nou. Îmi cere
apoi să scriu o carte despre ea. Să
o descriu ca pe o siluetă care apare încă din primul capitol, într-o pădure
plină cu ceață, ca într-un videoclip de-al lui Meat Loaf. Mie cămașa îmi pare transpirată și creioanele mele nu
fac altceva decât să mâzgălească hârtia. Înșirui cuvinte, le subliniez cu roșu,
galben și verde. Alterori le decupez și le amestec. Cum făcea David Bowie când își compunea versurile
pentru melodii. Îmi tot repet în gând minute în șir principiul lui Occam’s Razor,
care spune că atunci când toate lucrurile sunt egale, cea mai simplă soluție
este cea mai bună. Dar mie nici o soluție nu-mi pare bună. Nici măcar
satisfăcătoare. Unghia de la degetul mic mi-a crescut prea tare și îmi abate
gândul de la scris. Ea doarme deja dezbrăcată
și mulțumită la câțiva centimetri de mine. Toarce și știe că deja i-am căzut în
capcană. Îmi cunoaște deja ceremonialul
de dinainte de a scrie spontan. Îmi încălzește așternutul. Îmi induce ideea că
ar putea exista până și o răsplată.
Femeia
care mă iubește bănuiește că gândurile îmi plesnesc pe dinăuntru ca niște
biciuri a căror ecouri răsună peste câmpuri. Uneori, prin fereastră răzbește
câte-o rază de lumină. Care-i atinge glezna
ce miroase a prăjitură de casă. Parcă nici n-aș fi în cameră. E posibil să fiu
într-un fel de transă, fiindcă câmpul meu vizual se limitează doar la umbre și fum, la sânii ei micuți,
la curbele fine și tentante. O
privesc, dar nu pe dinafară. De parcă aș desface-o cumva, ca să mă lămuresc mai
bine de ce iubita mea își fumează sufletul prin toți porii sau de ce mușcă cu
atâta poftă din mărul meu prima dată. Abia apoi dintr-al ei. Are un zâmbet
irezistibil de fiecare dată când se trezește. De parcă ar deschide cutii cu
care se joacă. De altfel, mă pătrunde peste tot. O las să-mi umble prin
sertare, scotocește prin cutiile mele de amintiri
și rupe tot ce nu-i place și, uneori, în aceleași zece minute, e și nervoasă,
și fericită, tristă, uimită, bucuroasă, speriată. Niciodată tăcută. Dar eu închid ochii și încep să scriu.
Bărbatul
care iubește o femeie (care-l
iubește și ea) nu-i refuză nici o plăcere. Nici n-ar putea fi altcumva, mai
ales dacă ea se așează obosită pe un scaun cu spătarul rupt ca să citească ce
am scris. Uneori mă privește atent, apoi continuă să citească. De parcă ar
aștepta să încuviințez totul cu o
singură mișcare din cap. Îmi vine s-o iau în brațe și s-o iubesc, e o ispită
învelită în piele moale, în cercei și lănțișoare. Mă simt ca un fotograf care nu mai apucă să facă
poze, știind că momentul acela va mai dura o vreme. Toate luminile și toate
cadrele cad peste ea. Îmi pare că pe fundalul camerei se arată o pădure și
cuvinte multe, pavate pe un drum cu sens
unic. Cuvinte despre noi doi, despre viitor, trecut și prezent. Neastâmpărul ei revine la viață când
își termină confruntarea cu șirurile de cuvinte pe care le-am scris. Se apropie
pe vârfuri către mine și abia
într-un târziu realizez de ce. Fiindcă pe jos se amestecă sticle de vin și
pahare sparte, hainele pe care le-am purtat înainte de a face dragoste, un
ambalaj de ciocolată străină, fotografii, cd-uri cu filme și discuri cu muzică
veche, toate acele elemente care au deblocat
perfuzia și care au făcut ca viața să se zbată din nou în mine, și care au
făcut ca absurdul să-și piardă toată
grația, undeva, chiar lângă marginea prăpastiei, acolo unde
dincolo de neliniște se află încă o neliniște, ce înfășoară la rândul ei o altă
neliniște.
Femeia
care mă iubește mă sărută acum, știe că am două dungi trasate peste ochi și că
văd prin ele femeia din cartea pe care o voi scrie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu