Cred
că oglinda mă confundă. Și totuși, e chipul
meu. Locuit de anii ce m-au străpuns
prin gânduri sacrificate. În el se
ascund de fapt toate gloanțele trase pe
lângă țintă și toată bucuria astmatică
care-mi încheie uneori seara. În fiecare clipit al ochilor regăsesc un gest, un tic, al unei femei pe care am știut-o cândva. Dar poveștile de dragoste toate demult s-au dus, fie ele la
păr roșcate, blonde sau brune, toate
m-au supus, pe săturate, la plăceri
sau cazne. Le-am uitat numele, dar
încă le simt, cum îmi fac cu ochiul de la o răscruce pierdută, desprinsă din
pânzele lui Gustav Klimt, cel care
știa cel mai bine ce-nseamnă deochiul.
Cui i-aș putea încredința un asemenea secret?
Cui i-aș putea spune despre toate cele ce-au fost regine în așternuturile mele, cele ce mi-au străpuns și mi-au
zdrobit fiecare vis rebel, la fel
cum un cal nărăvaș apasă pământul? Și toate miroseau a nimfe, îmbălsămate de un balsam
crud de pasăre măiastră ce lasă în
urmă tristețe și melancolie. Nostalgie peste tot. Peste ochii acestui chip,
peste buzele sărate ce au gustat
atâtea dulcețuri ferecate prin
depozite secrete. Astăzi, decojesc sub o lumină creată de om toate adevărurile metalice care mi-ar fi
prins bine altădată, în trecutul îndepărtat, când aș fi putut preveni transformarea asta. Adică ieșirea
dintr-o cochilie a unui poet neliniștit ce pictează cu umbra și cu visul, sau cu fiecare cuvânt
grav, și care mai adoarme, printr-o viclenie,
realitatea liniară. Cum să vă spun,
uneori îmi imaginez prezența
copilului pe care nu l-am avut, uneori văd cât se poate de clar silueta iubitei pe care nu am cunoscut-o,
iar alteori îmi imaginez cum ar fi arătat viața
pe care nu am trăit-o. Îmi închipui acel picior
suplu de femeie neastâmpărată, care-mi arată un tatuaj de cuplu, făcut nebunește din dragoste, într-o primăvară ce a
venit din spatele unor poduri reci, cu piloni de cariatidă. Poate că încă mai e timp. Să străpung acest autoexil intenționat, deși deja peste
mine au trecut atâtea zile ce condamnă voalat singurătatea. Cum ar fi să
retrăiesc lângă sânul unei femei
frumoase toate acele vocale excitante
care mă hrăneau mai sănătos decât toate licorile bacante? Sau ca geometricul tărâm al patului, unde se
fac împreunări divine, să miroase
iar a flori de salcâm și a țipăt de orgasm ce ar putea întineri în
mine? E ciudat, poate din toate acestea n-a mai rămas nimic altceva decât un moft, un simbol circumcis, și o
speranță stinsă în vreo acoladă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu