vineri, 7 septembrie 2012

Man of Simple Pleasures



Nu cred că mi s-a mai întâmplat una ca asta. M-am oprit pentru o clipă să-ți decupez silueta din mulțime, chiar dacă afară vremea urâtă sfârteca zâmbetele trecătorilor pierduți în lumea lor. Începuse să plouă, mi s-a părut că ții în mână o umbrelă bej. La început, o întorceai invers în ploaie, cu mânerul în sus și te rugai să ți-o zboare vântul, ca să nu te mai facă de rușine, până într-o zi. Când te-ai decis să o lași să se umple ochi de apă, apoi ți-ai potrivit chipul și te-ai cerut de imagine: hei, umbrelă umbrelioară, zi-mi și mie, cine-i cea mai frumoasă din țară? N-ai primit nici un răspuns. Ai vărsat apa în mijlocul trotuarului și ai întors spatele lumii. Degetul tău arătător, cel ștrengar și disident, a făcut realmente cârcel de la atâta încordare, te-ai lăsat păgubașă, ai detașat mânerul doar pentru a-ți campa bolta direct pe rece, ca să-ți țină de carapace, de pelerină, de obiect de antipatrimoniu.

Ai ajuns într-un târziu acasă, tânjind după cada ta multifuncțională, care îți mai ține uneori loc de vază pentru fiecare început și sfârșit de an școlar, când lumea revine la culoare. Parcă și eu, când mă gândesc la toate astea, privesc seara apa dens înflorată de zig-zag-ul gândurilor pierdute, care mă îmbracă până la gât, și toate fac trimitere la tine, chipul tău fiindu-mi singura nuditate permisă. Pătruns de apăsări pe umeri, îmi vine să-mi înghesui capul în vreun chenar, sub un tavan ce planează cu o deosebită severitate optică deasupra spațiului propriei minți, până ce-și chircește, de durere, toate gândurile bune și până doar cel negru îmi mai stă ca un ghimpe în coaste...

Eu sunt bărbatul cu plăceri simple. Poate de aceea tot caut silueta ta prin mulțime în zilele ploioase. Vezi tu, în mine cusătura este deasă, legată cu un nod marinăresc,  ca să mă ferească de ochii neștiutori și ignoranți care nu-și imaginează ce-mi trece mie prin cap. Totuși, e posibil ca într-o zi tot la fel ca asta, ploioasă și densă, să-ți întorci privirea din mulțime către mine, și să mă scutești de un efort indezirabil al căutării sisifice, să mă recunoști așa cum sunt. Tu știi deja că am încetat a mai fi un naufragiat printre trupuri, și că am încetat de mult să mă plâng de vremea urâtă, așa că hai mai bine și arată-te, lasă-mă să mai zburd o vreme prin pielea ta, ca să mai prelungesc cu câteva zile vara asta indecentă.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu