Profesorul unei universităţi importante şi-a provocat studenţii să răspundă la următoarea întrebare: “Dumnezeu a creat tot ceea ce există?” Un student a răspuns ferm: “- Da !”
Profesorul a pus o nouă întrebare: „- Dacă Dumnezeu a creat totul înseamnă că el l-a creat şi pe Diavol. Şi de vreme ce acesta există (aşa cum putem observa în propriile noastre acţiuni), înseamnă că Dumnezeu e cel rău?” Studentul nu a putut să răspundă la această supoziţie, lăsând profesorul să concluzioneze că el a „a demonstrat că totuşi credinţa în Dumnezeu” este o poveste pentru copii, deci prea puţin credibilă.
La un moment dat, un alt student a ridicat mâna şi a cerut să pună o altă întrebare. În mijlocul sălii, studentul s-a ridicat în picioare şi a întrebat: „ - Domnule profesor, starea de frig există?” Întrebare la care profesorul a replicat scurt: „-Bineînţeles!”, „ - Ce fel de întrebare este aceasta?” a continuat profesorul... „ – Cu siguranţă că există, nu ţi-a fost frig, nu ai tremurat niciodată?”
Proaspătul student răspunse: „- De fapt, domnule profesor, starea de rece nu există. În concordanţă cu legile fizicii, ceea ce considerăm noi rece reprezintă de fapt absenţa căldurii. Orice lucru poate fi obiect de studiu atâta vreme cât transmite energie, adică căldură, altfel spus. Zero absolut reprezintă absenţa totală a căldurii, dar starea de rece nu există. Ce am făcut noi este doar să creem un termen care să descrie ceea ce simţim când de fapt nu primim căldură în organism”. Şi, continuă studentul: „- Sunteţi de părere că întunericul există?”
- „Bineînţeles!” Îi răspunde profesorul.
Studentul intervine şi de data asta, spunând în continuare: „- Vă înşelaţi din nou, domnule profesor! Nici întunericul nu există. Ceea ce există de fapt este doar absenţa luminii. Lumina poate fi studiată, întunericul nicidecum. Nici măcar nu poate fi fracţionat, în timp ce lumina ştim că da. O simplă rază de lumină alungă întunericul pe suprafaţa pe care ajunge raza de lumină. Întunericul este o denumire dată de oameni pentru a descrie lipsa luminii”.
În cele din urmă, studentul îl întreabă îndrăzneţ pe profesor: „- Domnule profesor, există Răul absolut?” Profesorul îi răspunde: „- Bineînţeles că există, aşa cum am demonstrat la începutul acestui curs, răul există, din moment ce vedem violuri, crime, violenţă peste tot în lume, toate acestea sunt întruchiparea răului!”
Studentul răspunse: „- Domnule profesor, Răul absolut nu există. La fel cum am demonstrat în celelalte două cazuri, Răul absolut este un termen creat de om pentru a descrie rezultatul absenţei lui Dumnezeu în inima omului”.
După toate acestea, profesorul, uimit peste măsură, îşi dădu jos pălăria, fără a mai spune nimic.
Studentul avea un nume pe care istoria l-a preţuit mai târziu: Albert Einstein.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu