vineri, 27 iulie 2012

Omagii aduse unui tatuaj fără crez artistic






Există o perioadă (pentru mulți dintre noi probabil) când ajungi într-o anume perioadă a crizei existențiale, când stai și te gândești cât de interesant ai deveni pentru tine însuți dacă ai face o schimbare majoră, dacă ți-ai produce un mare stigmat de care să știi numai tu sau uneori să-ți amintească alții. De 2 ani de zile aproximativ mi-am propus să mă tatuez. Am și ideea, știu și ce reprezintă pentru mine, am și dimensiunile, la un moment dat mi-am și printat câteva modele. Tot ce îmi mai trebuia era un motiv. DE CE să mă tatuez.

Poate pentru că intru într-o nouă perioadă a vieții mele. Poate pentru că m-am îndrăgostit, deci oficial pot fi și eu simpatic. Poate pentru a marca o suferință trecută, o perioadă încheiată, un ciclu, un mod de a gândi și de a privi lucrurile. Ori poate pentru a-mi reaminti cât de diferit pot să fiu. Aș putea să celebrez ceva printr-un tatuaj: prieteni dragi, familia sau un eveniment de care mereu îmi voi aduce aminte. Poate că pentru că acum cinci ani îmi era imposibil să cred că voi arăta așa, voi vorbi așa, voi gândi așa, voi simți așa. Poate că.

Văd azi cum alții galopează neîncetat înspre prăpăstii, cum lumea e același bizon privit de undeva de sub un maldăr de cărți și cum totul nu e uneori decât o capcană de șoareci (a mouse trap cum ar spune americanii), dar cu toate astea tu găsești mereu un motiv să mă ierți, conștientă fiind că azi te iubesc mai puțin decât mâine. Deci ar fi și ăsta un motiv bun pentru tatuajul meu: dragostea pe care ți-o port. Îmi și imaginez cum ai mesteca Orbit-ul acela de pepene roșu (care în gura ta nu-și pierde aroma) și cum m-ai privi tandru în timp ce aș începe să-mi fac acest tatuaj. M-ai tachina într-una pe drum, râzând și spunând că gata, acuma sunt și eu un Icon local, iar eu aș veni lângă tine până ajungem acasă, m-aș așeza lângă scaunul tău și am privi împreună poze din toate unghiurile cu tatuajul ăsta. M-aș uita curios înspre modul cum le privești, dacă oftezi și dacă ți-e dor de mine. Stiu că ai zâmbi, te-ai schimba în alte haine în timp ce pe celalalte le-ai azvârli într-un colț al camerei. Când sunt prin preajma ta, stau și mă întreb până unde voi duce lista asta a motivelor și dacă, într-adevăr, mă voi tatua vreodată. Nu pentru că m-aș teme de asta în vreun fel ci pentru încă nu sunt convins că de asta am nevoie.

E ca și cum ai fi implicat într-o relație care nu merge de multă vreme și pe care o tot tragi de margini din diverse motive. Pentru că încă o iubești. Pentru că îți e comod așa. Pentru că ai cu cine vorbi noaptea la telefon atunci când visezi urât. Pentru că ți-ar fi dor. Pentru că e singura căreia îi pasă. Pentru că ea a rămas singurul tău substitut pentru singurătate. Pentru că. Și imediat ce toată lista asta se termină, odată cu relația, te întrebi de ce ai fost atât de convins că de asta ai avut nevoie. Și-n plus: dacă ai nevoie de atâtea motive pentru a sta într-o relație cu cineva, atunci stau și mă întreb sincer: cum pot unii oameni să se tatueze atât de ușor?

Dar cu toate ăstea, te privesc de multe ori îndeaproape și-n mine se manifestă deopotrivă o bucurie și o tăietură veche, vântul ce-ți mângâie fruntea e ca un taifun căzut în genunchi, și îmi e deajuns ca motiv pentru tatuajul meu acel simplu tumăfacifericit ce se zbate în mine precum un Adonis albastru.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu