luni, 18 martie 2013

Un refugiu rupt din gânduri ascunse


Uneori, mă mai gândesc la tine. Nu-mi place să o recunosc și nici să o spun nimănui. De când ai plecat, am realizat că există o oră potrivită la care să te naști, regulă care nu s-a aplicat și în cazul meu. Poate pentru că tot timpul pe care uneori îl trăiesc se încolăcește strâns la capătul fiecărui cromozom din nucleul tuturor celulelor mele. Asemenea unui arc de ceas întors până la maxim, care mă împinge într-o cursă contracronometru. Ai plecat. Știu. Și îmi imaginez că ești mai frumoasă decât amintirile mele mă lasă să văd. Deși mirosul și ochii tăi s-au amestecat în structura propriului meu ADN, de unde nu vor mai putea ieși niciodată. Îți spun: chiar dacă într-o zi voi îmbătrâni în totalitate, legat exclusiv de corpul meu, în care creierul și restul organismului vor fi în continuare indisolubil integrate prin aceleași circuite neurale și biochimice, reciproc întrepătrunse și animate în viață de o activitate, în lipsa căreia după moarte, n-o să mai exist, eu mă voi gândi cumva în continuare la noi doi. Știu, nu fac decât să-mi întind propria capcană. Nu sunt nici măcar refugiat într-o amintire sau într-un suflet a cărui autonomie și autosuficiență față de corp sunt la fel de iluzorii ca dorințele mele de a da timpul înapoi. Exact, la fel de iluzorii precum independența și autosufieciența unei simfonii despărțite de orchestra care îi dă viață. Îmi cade creionul din mână. Gândul mi-e încă la tine. Privesc o carte și-mi amintesc un pas, un fel de balans, un șold de femeie arcuit, o linie a brațelor tale întinse în echilibru, pregătite de dans, cu o respirație în confirmare, și cu aburi ieșind din trupul tău zvelt, ce n-a avut nimic de ascuns. Fără tine, mi-am pierdut dorințele mele de zi cu zi de a adulmeca verticalele moarte și mirosul de cafea coaptă. Uneori, mă mai gândesc minute în șir la asta. Dar nu-mi place să o recunosc și nici să o spun nimănui.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu