marți, 11 februarie 2014

Să fii iubita mea

 
ar însemna să locuiești în camera mea, undeva pe covor, între pat și fereastră
când m-aș trezi dimineața să mă lași să înghesui în tine jumătatea mea de ființă
rămasă afară, și jumătatea de viață pe care trebuie să ți-o trăiesc eu
indiferent unde merg, la job, la piață, la vreun ghișeu, să am acolo de-un rest,
de-un taxi, de-o inimă nouă pe care s-o duc cu mine ca pe un copil la grădiniță
să fii iubita mea ar trebui ca dimineața pâș pâș, să ieși de sub cămașa mea
ca un soare dintre pagini, să luminezi prin șifonier după o piele nouă
ca o lanternă prinsă de stern, cum poartă minerii, și să străbați întunericul
cu mâna mea, așa fac iubitele, când stau cocoțate pe iceberguri de plăcere
se-aruncă de la etaj să salveze ori saliveze amintirile luate de apă,
să fii iubita mea ar însemna să dormi desculță în brațele mele ca într-un cuib
de rândunici, să mă săruți și să mă întrebi devreme: ce faci azi? iar eu
să îți răspund că habar n-am, să fii iubita mea ar însemna să fii o locuință
mică-mică, din acelea care se mulează pe corp, cu pereții lăptoși
din care bei zilnic până la fund, să fii iubita mea ar însemna să îmi deschizi
un habitat erotic, o dependență de foaia albă, ar însemna să ne împrumutăm
unul altuia caractere, particularități, membre inferioare, așa fac iubitele
te duc în călătorii unde oamenii sunt mai buni și cuvintele țin de foame
undeva unde am sta față în față să ne privim ca două animale rătăcite de turmă
să fii iubita mea ar însemna să accept că cineva îmi albește măduva metaforelor
ce stau prinse de spatele meu ca vertebrele pe un schelet de șoim, să fii iubita mea
ar înseamna că dragostea ta îmi face carnea să plângă, și că eu arunc într-un joben
sentimente iar tu scoți din el un poet, o carte, ori un inel, să fii iubita mea ar
însemna că dragostea ta îmi stă ca un animal de companie pe limbă
măcar două, sau trei vieți...





 

2 comentarii:

  1. Din tot ceea ce aşterni tu aici, cea mai tentantă parte este atunci când "cuvintele ţin de foame"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu cum să răspund exact, dar mă bucur că te regăsești în sintagma asta și mă bucur că te afli aici, mai ales, Jasmine.

      Ștergere