duminică, 24 noiembrie 2013

Fantoma din Löthbrøk







în felul mai puțin știut al lui Robinson Crusoe
îmi pare că sunt singur pe-o insulă pe care
azi am umblat desculț
încă mă arde nedumerirea din ochii maimuțelor
și mi-am dorit să pot trimite la dracu
toți maeștrii pândei și ai negocierilor
cizmarii, croitorii și pălărierii
să urc gol pușcă pe-o leneșă plută
micșorându-mă spre nicăieri
înspre asfințitul acesta întredeschis ca pleoapa unui samurai


teaca de bambus îmi cumințește ascuțirea
nu pot tăia marea în două cu o singură vâslă
n-aș face decât să-mi ocolesc propria inimă
depărtându-mă cu fiecare adiere de Capul Bunei Speranțe
înșurubându-mă în liniște și sare


fug de voi, incurabili ai materiei
de toți cei care îmi reproșați că neavând și eu lupus nu vă pot înțelege
deși mi-au fost întotdeauna dragi curvele
și am băut pentru fiecare sfânt din calendar
lepădăturilor dând rotundul pumnului spre pomană
ori de câte ori cuvântul a fost jefuit de inegalitatea degetelor


alerg pe valuri ca pe niște străzi fără iluminare
țestele cașaloților se succed cu o muțime propusă de goți
e o frumusețe, dar o frumusețe parșivă căci
dacă așteptarea ar fi un zid chiar și pe ea s-ar împleti trandafirii


pe copilul acela albastru-verzui
încrâncenat ca o scoică și vesel ca un sugar sătul
l-am mâncat
cu unghiile și părul său am aprins focul
un foc ce de atunci nu se mai stinge
dar asta numai pentru că iarna n-a mai trecut


când voi ajunge astfel descompus nimeni nu va recunoaște
că sunt din Löthbrøk
doar nările mamei vor fremăta preț de câteva secunde
simțind laptele ce mi-a acrit pielea
apoi va continua să împingă leagănul gol
cântând ca un pește







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu