Ai măcar habar ce
înseamnă să nu poți respira? Să iubești o femeie cum iubește rechinul sângele?
Poate. E posibil. Nu zic nu. Poate ai simțit și tu, preț de câteva secunde,
mâini anonime și nevăzute care te strâng de gât, când atmosfera din jurul tău
are consistența spumei și când te poți mișca în voie, iubit fiind, neștiind că
orice abatere de la regulă te va sufoca mai târziu și te va devia de la șirul
prestabilit de acțiuni permise, aruncându-te într-o cușcă dulce și maleabilă,
care nu-ți va mai permite decât să trăiești ca un astmatic, o cușcă ce te va
opri să evadezi, să recompui, să reconfigurezi, până ce mâinile îți vor fi
diafane, iar atmosfera se va dilua, ușor cețoasă, ca să nu vezi groapa în care
calci, când ești într-o cădere liberă, când ești în vis și visul moare, știind
că urmează contactul, realul, probabilitatea flexării plămânilor după tot soiul
de voințe dezinteresate, neștiute, necunoscute, ale celorlalți, care nu știu
ce-i în sufletul tău ars și în sângele tău fierbinte, care ascultă, dar nu
înțeleg, care execută, în timp ce mișcările tale respiratorii scad și cresc,
compun, până ce e bine, e mai bine, bine și liniștitor, bine ca lucrurile să
fie lipsite de greutate, și imposibil de clintit, precum un corp lipsit de
viață ce plutește în Marea Egee, până ce devii superstițios, și te rogi ca
părul să nu ți se mai albească, iar stâncile și stapilopozii să se umezească
regulat, dar și să se usuce apoi, ca mușchiul de pe ele să fie alunecos și
consistența gândurilor să-ți fie mai tăioasă, vineție, și prin vene să ți se
plimbe o mică gărgăriță, portocalie și cu buline albe, ce te așteaptă la colț,
la cotitură, când nu te vede nimeni, când nu te aștepți să mai găsești ceva, deși
îți pregătești din timp buzele, și mâna, și încordezi degetul, iar tendoanele
îți sunt tensionate, arcuite, calibrate cât să-ți propulseze cicatricile de altădată
direct în spuma valurilor, cât să te poarte înapoi în timp, în ziua când sperma
se usca pe cearceaf la fel cum se uscă nisipul după plecarea apei și la fel cum
cutia toracică își micșorează volumul când vede o pereche de sâni perfecți, din
clipa când mușchii se relaxează, eliberându-se atât de pasivititate cât și de
indiferență, ca un obiectiv interior care focalizează, neștiind că urmează
declicul, și poate tocmai de aceea nu mă las fotografiat, ca să nu contribui la
documentarea vieții, la documentarea lipsei ei, până la urmă oricum ochiul
devine când vrea el inocent și obiectiv, sau măcar vrea să facă asta, sau
trebuie să facă asta, într-un joc de distanțare și de mediere prin ecran, așa
că nu pot decât să-mi aprind o țigară fără tutun, să privesc atotcunoscătorii
drept în ochi și să le suflu, măcar imaginar, fumul în față, ca să le reproșez
tăcut că ei nu te cunosc, că îți cunosc poate doar granițele trupului, linia
fină a umerilor, a feței, bărbiei, capul dat pe spate, când privești pierdută
spre inevitabil, cu tenul înnegrit de soare, pe care aș vrea să-l mai sărut
deși știu că încă ustură, și asta mă face să-mi recunosc dependența de
goliciunea ta, pe care o văd ca pe o dependență de sare, dar apoi îmi amintesc
că lumea nu este făcută numai pentru mine,
și nici nu mă așteaptă la nesfârșit, ci primește de la mine doar o reconfirmare a validității ei
ontologice, devenind o lume percepută
într-un fel de viață reflexivă, ce-ți transmite un gen de idealism care te
obosește și te sufocă, cu care îți mai place să te joci dar de care vrei repede
să scapi, să scapi periodic, ritualic, să ridici mâinile deasupra capului, ca
să fii mult mai convingător când negi trecerea finisată a timpului, varietatea
lui inegală, și curenții pe care-i leagănă uneori deasupra ta, când te minți de
unul singur că n-o mai iubești, că nu-i mai simți umbra și greutatea, și nici prezența în absență, când mici fragmente
din sensibilitatea ta s-au împrăștiat cu timpul undeva în spate, în vremea când
o iubeai așa cum iubește rechinul sângele și când nici prin cap nu ți-ar fi
trecut vreodată că apa fierbinte din cadă va deveni singurul lucru care, în
lipsa ei, îți va mai aparține de fapt.
Dacă iubirea aia de care zici e ca textul ăsta unde se citeşte dintr-un suflet şi fără respiraţia unui punct, atunci da, cred că o trăiesc şi eu de vreo 13 ani.
RăspundețiȘtergereCaut emoția și bucuria aceea de moment care nu mai are nevoie de respirația ori pauza unui punct. Imaginează-ți bucuria din ochii cuiva care scrie și descrie, și nici măcar nu respiră între cuvinte, fraze, emoții, și nici n-ai vrea să se oprească. Se spune că pauza răpește din farmesc...
RăspundețiȘtergere