vineri, 10 mai 2013

Din lumea unui pictor care nu putea picta






Am cunoscut cândva un pictor, un maestru al pensulei care mi-a spus că, de ziua lui, și-a dorit cel mai mult să picteze un cer impecabil și nesfârșit, dar că nu a avut o pânză de o asemenea mărime neînchipuită și nici suficientă vopsea albastră pentru a umple albul cu un azur fără capăt și cu aceea nuanță de turcoaz care-ți cutremură și care îți vânează sufletul într-o zi obișnuită. Neavând aceste mijloace, mi-a spus că a renunțat, încercând cu totul altceva.
 
Altădată, am întâlnit un pictor la marginea unui drum, care mi-a explicat că de câtva vreme încoace încearcă să găsească o modalitate artistică de a stopa timpul, însă, în mod straniu, ceasul continuă să ticăie, ignorându-i dorințele, tic-toc-tic-toc, nemaioprindu-se niciodată. Mi-a spus că nu are decât două mâini, iar timpul cel puțin trei. Și că de aceea, va încerca, de-acum înainte, să facă cu totul altceva.

Într-o altă zi, mi-a povestit un prieten bun, dezlipindu-i-se limba la un pahar de bere rece, că a întâlnit și el odată un pictor care înnebunise tot încercând să găsească o cale de a obține victorii. Și că, aproape de fiecare dată, izbânda îi era împiedicată atunci când i se rupea pensula, iar după un timp l-au cuprins toate frustrările din lume și a început să lovească și să rupă pânza pe care ar fi trebuit imortalizate toate acestea. Și că abia atunci a realizat că nu-ți poți crea propriile victorii fiindcă victoria te crează de fapt. Așa a ajuns să încerce cu totul altceva.

Ieri, când am aprins televizorul, am văzut un reportaj despre un pictor faimos care toată viața încercase să dețină Controlul și Puterea, și care se străduia, din răsputeri, să posede un concept mai mare decât el, un ideal măreț de fapt, pentru orice om. Dar, după un timp, el și-a așezat pensula deoparte și și-a acoperit pânza cu zâmbetul pe buze și cu ochii mulțumiți, de parcă ar fi descoperit un secret important. O voce de pe fundalul reportajului a concluzionat că poate acesta este, de fapt, primul pictor care a realizat că lumea unui pictor fusese deja pictată pentru el.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu