duminică, 8 septembrie 2013

Dragoste sub diverse chipuri și identități




♫ ☼ ♫

știi? mă hotărâsem să te sun zilele trecute,
să nu mai scriu nici măcar un singur rând,
într-o tentativă de a mă autoizola forțat în
mijlocul camerei mele, negăsind alt loc mai
propice acestei naive îndeletniciri, într-un
soi de mimetism făcut pentru a înțelege
empatic tendința ta obscură mie de izolare
aproape totală, dar, cum bine știi deja, mie
nu-mi reușește întotdeauna tot ce-mi propun
și, la gândul că te-aș putea vedea și strânge
de mână, mă înec într-un entuziasm dens și
disproporționat, mai ales de data asta, când
te-am visat trei nopți la rând sub trei chipuri
diferite. în prima noapte erai o preoteasă blândă
levitând și predicând dragostea, și liniștea
interioară, în limba mandarină, iar eu am trecut
pe lângă templul tău fără să te recunosc.
în a doua noapte erai o frumoasă femeie
ce lucra ca ghid turistic pe insula Capri, o
insulă atât de dragă ție, unde trăiai de fapt
la limita subzistenței ca un Robinson Crusoe
feminin al zilelor noastre, și eu nu-mi doream
decât să mă placi și să mă iei cu tine acasă
însă tu mă refuzai mereu laconic, zâmbind și
fiind mereu superocupată cu turiști niponi.
abia în a treia noapte te-am visat dezbrăcată
ca pe o nimfă din cărțile elene, te vedeam
revenind în forță, provocându-mă șiret
să-mi imaginez cum e să ajung la tine pe
cel mai scurt drum maritim, și într-un timp
record, iar în port mă sărutai și timpul din
vis stătea în loc, curgea invers, și în spatele
acestor exerciții de dragoste te temeai că stă,
precum un tâlhar la pândă, pericolul de a te
rătăci încetul cu încetul, în propriul labirint
oniric, sau chiar pericolul de a te îndrăgosti
și dezmembra definitiv într-un imaginar
exuberant și sufocant. atunci am realizat
că tu iubești sub diverse chipuri și identități
și numai eu știam că tu ești tot tu, iar de câte
ori te priveam nu reușeam să-ți văd adevăratul
chip, deși eram față în față atât de aproape
încât puteam să ne atingem până la electrizare,
ba chiar să vorbim cu înflăcărare despre orice
fleac, exact așa cum vorbim de fiecare dată
după o lungă și insuportabilă despărțire...

♪♪♪♪♪









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu