Undeva, în capul meu,
mă mai urc uneori într-o navetă spațială de lemn, alimentată cu un carburant
obținut din transpirație de arici de pădure. Apoi, îmi aleg la întâmplare, din
prima galaxie descoperită, o planetă plină de pere și peri ca să aterizez și, dacă
am noroc, mă așez exact sub un păr mălăieț. Acolo, mă răsfăț în miros de sirop,
acolo stau fix sub un păr și, când îmi pică în cap o pară, nu pot decât să mă
întreb: eu ce revelație am acum? Ce revelații au oamenii loviți în cap de pere?
Și de ce, mă rog, oamenii au revelații doar când sunt loviți în cap de mere? De
ce pe Newton, par example, l-a vătămat la modul ulterior fericit mărul, și nu
părul? Sau de ce am primit mărul lui Adam și nu para lui Adam? De ce
Albă-ca-Zăpada mușcă din partea otrăvită a unui măr și nu din cea a unei pere?
O fi având mărul exclusivitate în lumea științei, ori în telos-ul imaginar? Eu
sunt categoric de partea perei. Para e neobișnuită, suprarealistă, cum striga
și Magritte, para e tentantă, cu linii armonice, lungi și lichide, zemoase,
irezistibile.
Undeva, în capul meu,
mă mai urc uneori într-o navetă spațială de lemn, alimentată cu transpirație de
veverițe vesele, mă hrănesc cu zeamă de pere, și visez că ajung pe o planetă pe
care oamenii au căzut deja de acord că perele sunt mai dulci și mai interesante
decât merele.
Hmmm! Şi mie îmi plac perele. Muşcând dintr-o pară dulce şi zemoasă, oare nu am putea face drumul înapoi spre locul de unde ne-am lăsat păcăliţi cu un măr???
RăspundețiȘtergereSalut Adrian,
ȘtergereCred că, în mintea noastră, putem (re)face orice drum înapoi, și putem aduce perele acolo unde le este locul. Imaginația ar putea recâștiga terenul pierdut de pară în istorie în fața mărului.