joi, 2 august 2012

Sfaturi din nebunia lumii




Ăsta ar trebui să fie un text al momentelor triste. Pentru că dacă inima mea seamănă la formă cu un vârf de limbă, atunci probabil sângele îi e saliva, și unde e salivă sunt și cuvinte nespuse. Cuvinte încă umede, crude, care așteaptă să dospească – e felul lor de a se umfla în pene – sau cruditatea asta e modalitatea lor specifică de a toarce doar pe întuneric, doar pe dibuite... Șșșșșșt, acum nu, nu spun ceva anume cu verticala arătătorului lipită pe orizontala buzelor închise. Așa îmi fac eu cruce uneori.

E ciudat că în doi nu era așa deloc. Pe-atunci apucam fiecare nor negru de cea mai apropiată margine, îl întindeam cu sucitorul până se făcea cât o limbă lungă de-un cot și până îmi regurgita numai pietre la picioare. Erau secunde în care, iscat de aerul condiționat, nisipului îi venea să urce pe pereți, să facă pe nebunul și pe roiul de lăcuste. Dacă nu ploua imediat, începea un mare prăpăd în alb. Dar nu simțeam nici de departe apăsarea asta pe care o resimt acum în singurătate. Pe-atunci mecanismul îmi era uns și reglat ca unui prototip. Mă trezeam, ajutam la deschiderea pleoapei rotative a golului de interior, ca să i se reprofileze mai bine marginea de lemn albastru, în funcție de toanele și de tonurile zilei.

Știam că vor veni zilele în care fiecare va vorbi singur, și-l va sfătui conștiincios pe celălalt, prins într-o altă viață. Mai ții minte? Eu am fost acela care ți-a sugerat că dacă cineva te surprinde cu un sân dezgolit atunci când faci mâncare, să-l acoperi ușor cu polonicul. Ți-am spus că dacă crezi că sufletul și trupul tău s-au contopit cu ale celuilalt să nu uiți că până și în cea mai lipită acuplare există o protuberanță în calea fericirii tale. Pentru că între tine și lume e întotdeauna un sân, o mare secată de lapte. Ah, și chiar și atunci când dă peste tine o gripă nouă sau pasaje din Moartea la Veneția, și tu încă nu ți-ai achiziționat o mască din aia standard, rupe-ți sutienul și acoperă-ți fața cu una din cupe. Pe cealaltă, dă-o de pomană. Dacă nu ai cui, consideră că ți-ai permis luxul unui bonus.

Schimbă-ți culoarea părului numai atunci când vei deveni suficient de cameleonică pentru a te adapta la perfidia nuanțată a lumii. La nebunia lumii. Ține minte, fără scopul ăsta subversiv, Palette sau Wella e doar o stridență care te decup(l)ează prost și inutil din fundal. În plus, trusa ta intimă poate deveni ușor o trusă de prim ajutor dacă ai la tine – sau, mai degrabă, pe tine, o jartieră provocatoare. În cazul unei mușcături de șarpe veninos, poate înlocui eficient garoul.

Uite, acum am rămas cu ochii în soare, așteptând ca norul ăla răzleț, din partea de sus, să îmi cadă cu tronc, să îmi pice în trapă ca un personaj inutil ce dispare din subsolul unei scene: cred că m-am trezit cam târziu, a ieșit prea mult din cadru ca să îl mai pot prinde cu privirea... Nu-i nimic, va veni iar seara și voi închide prăvălia asta neastâmpărată de gânduri, și voi trage capacul de sticlă după mine. Voi pune capac la toate.


Mulțumesc Corinei pentru titlul sugerat. Mi-e dor de tine și de despicat zâmbete pe la colțuri.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu