luni, 23 iulie 2012

A Bird does not Sing because it has an Answer. It Sings because it has a Song.





Uitasem cât de cochetă puteai fi în primele zile de iulie, mai ales că ne-am întâlnit întâmplător abia trei ani mai târziu, în fața la Croco. Da, era 12 iulie. O caniculă irespirabilă împrăștia oamenii în cele mai umbroase unghere ale orașului. Pe Pasteur nu era nici măcar un centimetru de umbră, dar erai ca o puștoaică ce se răsfață în ditamai ochelari de soare retro și în ditamai converși roșii spălăciți. Aș fi vrut să imortalizăm momentul respectiv, măcar de-aș fi luat cu mine un Nikon entry level. Cu autofocus, bineînțeles. Mie îmi plăceau brățările tale exotice și nu-mi puteam dezlipi ochii de la ele, dar mi-era și o sete teribilă și degetele mi se lipiseră de tot de o ediție nouă a Ridicolelor Iubiri a lui Kundera.

Îmi spusesem că n-aveai ce să cauți pe-acolo. Și că nici n-ai fi avut vreun motiv serios să mai fi în oraș, de fapt. Și totuși, erai la câțiva metri de mine, în carne și oase. Parcă te așteptai să fiu acolo. Zâmbeai cald. Chill și pașnic. Ca și cum amândoi am fi depus armele la picioarele celuilalt și ca și cum Pământul nu s-ar mai fi clătinat de pe axă. Am închis cartea, m-am ridicat de pe banca aceea ferită de priviri, am îndesat-o în geantă și am așteptat să te apropii. Inima îmi bătea puternic, de parcă în mine s-ar fi refugiat întreg Big Ben-ul britanic.

-          Heyyy, ce faci? 

M-ai îmbățișat, dar nu auzeam primele tale cuvinte. Miroseai atât de bine și de liniștitor. Un pachet întreg de replici posibile se repezeau în mintea mea. Dar le-ai întrerupt.

-        Mi-a fost dor de tine, de ce n-ai sunat? Nu vreau să te mai văd niciodată că ești imposibil... Cum e acolo în vacanță, nu ți-e cald în tricoul ăsta negru? Hai la o limonadă cu mine, vii? Îți place limonada? Că știu un loc...

Vorbeai repede și cu o energie ieșită din comun. Mă molipsea starea asta a ta de bine. Aveai ochii largi și calzi și am simțit sinceritatea lor și bucuria întâlnirii lor cu ai mei. Ai pufnit ca și Mary Poppins, m-ai luat de braț și am luat-o în jos, spre centru. Nu mai țin minte exact la ce terasă am fost. Dar țin minte restul. Că după o vreme începuse o ploaie scurtă și caldă de vară mijlocie. Că am vorbit tot drumul despre cum fierbințeala asta a asfaltului ar putea să fie făcută din porii și aburii respirați de oameni. Povesteam multe. Ca să nu vorbim, de fapt. Ai încercat la un moment dat să sari peste o mică baltă dar numai ca să-ți legi șiretul. Da, și când am ajuns tu ai sesizat din prima că din spătarul scaunului meu ieșea un arc. Eu mă tot foiam să-l evit. Și n-am băut limonadă nici unul până la urmă că nu mai aveau. Local mediocru.

-          Hey, tu n-ai sesiune?
-         Păi am primul examen pe 24. Plec abia joi seara. Că s-a rugat mama de mine cu cerul și pământul să mai dau și pe-acasă.

Se vedea că eram încă atrași unul de altul și că nu punctasem încă toate lucrurile dintre noi. Mi-ai spus că pot cere oricând nota de plată și că ai timp berechet, că putem schimba locația, etc etc. Dar cum să vreau să mă mișc de acolo când ochii mei sclipeau și te măsurau repetat, mă simțeam de parcă anii aceia de distanță nici n-ar fi fost între noi... Mă făceai să râd și aveam și amintiri multe de care sa ne amuzăm, ce-i drept. Cum să zic? Erau momente pline. Chiar și atunci când se mai căsca câte-o tăcere stângace peste cele două pahare transparente cu ceai și gheață de pe masă.

-       Știi ce vreau? Să fim iar ca atunci. Să ne agățăm iar de un tren personal și să fugim la mare cu bani puțini și dragoste multă, ca-n anul doi de facultă... Ce zici? M-ai mai ține așa în brațe, 12-13 ore pe tot drumul?

Întrebându-mă asta a declanșat în mine un întreg circuit de tip butterfly effect. Vedeam toată dragostea noastră, vedeam fiecare cauză și fiecare efect. De parcă totul ar fi fost un puzzle necaracteristic al buzelor ei mușcate. Da, o iubisem mult, chiar dacă uneori tăceam amândoi mult prea mult. Erau tăceri vorbite. Sau chiar dacă nu ne țineam de mână tot timpul cum trebuie. Deși nu știu dacă există un cum trebuie al ținutului de mână. N-am mai pus la suflet mai apoi nimic din ce ne afectase. Am condus-o până la gară, știind că mereu ceva e bine și că știi că ceva e bine dar mai apoi nu mai e bine. Acum câțiva ani o părăsisem fără să știu nici eu de ce. Dar mi-a fost teribil de dor de ea după o vreme. N-am spus-o nimănui. Aș fi vrut să existe un semnalizator al prostiei care să mă atenționeze de câte ori renunț la cineva care nu ar renunța niciodată la mine.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu