marți, 15 ianuarie 2013

Darlin', is this the end?


Delimitarea pe care o s-o fac aici nu îmi e foarte clară încă, e un paradox al ascunderii și al neascunderii, mai bine spus. Nu cred în transpunerea totală a unor gânduri în text, dar mă gândesc că scrisul poate fi oarecum o trambulină, care aruncă mai departe idei în mai multe direcții, nespuse și negândite încă. Așa că m-am hotărât să vă spun câte ceva despre femeia de tranziție, despre femeia liminală (liminalitatea - o expresie făcută celebră de un antropolog britanic celebru, pe numele lui Victor Turner), despre pasajele de trecere printre sentimente, oarecum. Bun. Am să încep spunând că și în viața mea, ca și în a altora probabil, au existat femei pe care nu le-aș putea cuprinde într-un nomenclator cuprinzător. Sunt femeile care mi-au bântuit tăcerile, corectându-mi fiecare deficit de existență. Femei frumoase, care nu și-au cunoscut rolul dinainte, însă pe care l-au jucat excelent, modelându-și cu patos prezența în funcție de trăirile emanate necorespunzător de mine. Îmi curg deja imagini nenumărate în minte. Fiindcă prețuiesc abia acum fiecare femeie de tranziție care mi-a întrerupt puțin cursul rătăcit de navigație. E fascinant cum se poate atașa pe termen scurt o femeie. Care nu împovărează, rolul ei fiind unul terapeutic și de o durată determinată. Un fel de femeie-pansament care te ferește o bună bucată de timp de alte invazii și care nu te contaminează fatal niciodată. Unui bărbat asta îi face foarte mult bine un timp. Când nu mai e lângă tine, îți dispare și din memorie. Măcar o perioadă lungă de timp. Foarte stimulativă vizual, fiecare astfel de femeie pe care am îndrăgit-o o vreme mi s-a părut suficient de inteligentă ca să nu comită gafe de interpretare. Nu-ți creează complicații inutile, ipostaza nu-i permite să saboteze rolul nimănui, probabil. O placi, dar sentimentul ăsta nu-ți produce efecte secundare, nu oftezi toată ziua cu gândul la ea, nu dă naștere unor îndoieli nepotrivite în tine, aduce doar liniște. E un soi de regizor care face tranziția (în același cadru) de la o ploaie cenușie la un cer senin și limpede. Îți dă o stare de bine, e un remediu mai bun decât orice sfat, e răspunsul unui bărbat prins între două clipe de derută. Ea e – altfel spus – femeia anticorp care luptă benevol pentru imunitatea ta, dintre două iubiri. Puntea solidă pe care o să treci când traversezi pericolul ce te paște de la o iubire la alta. Ar putea să o facă, dar ea nu va revendica niciodată nimic, a fost concepută de Marele Designer ca să nu deschidă uși interzise. O placi, dar nu te trezești și nici nu adormi cu gândul la ea. Nu o suni tot timpul și nici nu o alinți cu vreun apelativ tâmpițel, de multe ori te sună ea, știe că poate n-ai avut nimic interesant să-i spui și că oricând e altceva de făcut. Ei nu-i spui lucruri importante. Nu-ți cere marea cu sarea, și nici nu te grăbește. Consumă timp de calitate lângă tine, nu-ți măsoară fiecare cuvânt, te ia așa cum ești, nu te tulbură. E ciudată și are răbdare. După un timp, înțelege că misiunea ei s-a sfârșit și se retrage ușor. Tăcerea reciprocă devine un răspuns. Înțelegem finalul amândoi, mai devreme sau mai târziu. Foarte puțini bărbați vorbesc despre asta. Dar uneori, o asemenea femeie te reconstruiește din cap până-n picioare, și ne lasă, la final, să înțelegem cu adevărat propriul egoism și propria nerecunoștință.

Știi? Ea e de fapt femeia care vindecă fără să lase semne și la care nu te mai întorci niciodată.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu