miercuri, 9 ianuarie 2013

I'm gonna find myself, somewhere, somehow.


Să vă spun câte ceva despre mine: niciodată n-am să prefer așteptarea îndelungată. Nu-mi place să număr zilele din calendar. Dar asta nu mă oprește uneori să-mi doresc soarele din zilele fierbinți de vară, și nici să mă gândesc la oamenii care mă fac să visez, la femeile care seamănă cu zânele, și care uneori îmi virusează imaginația, într-atât de frumoase le găsesc. Îmi plac numai momentele pline, cele în care timpul rămâne suspendat în lumea cărților, a filmelor, a cântecului și a picturii. Mă enervează oamenii care le calcă altora pe vise de parcă ar fi preșuri, nu-mi plac deloc oamenii încâlciți și evazivi în exprimare. Îl percep pe Dumnezeu ca pe un caviar bun, de mâncare. Nu-mi plac textele inerte și nici compromisurile, nu-i agreez nici pe cei care privesc cum se pierde un timp ireversibil. Mie îmi place marea, discul solar reflectat prin ochelarii de soare, îmi plac țările calde. Vinul roșu de calitate, niciodată șampania, întotdeauna ciocolata, mai puțin cea albă. Îmi plac scoicile, discuțiile în contradictoriu cu fratele meu, și labradorii. Mă uit fascinat la filme, îmi plac biografiile, găsesc uluitoare capacitatea umană de a se transpune în roluri, pentru mine actorii sunt niște poeți neînțeleși. Admir jocul lui Daniel Day-Lewis, cel al lui Gary Oldman sau Marlon Brando. Când n-am chef să vorbesc cu nimeni mă gândesc numai la momente frumoase. La rochițe albe pe umeri bronzați și sandale, la femeile pe care le-am iubit. La cărțile lui Conan Doyle, la replicile lui House și la mirosul de pâine proaspătă, fierbinte. Diminețile sunt excesiv de binedispus, de parcă aș avea un mini-submersibil cu ajutorul căruia fac plimbări prin porturi cu sidef. Îmi plac seriile cu James Bond, mirosul de terebentină, hârtia de calitate, creioanele tehnice, scrisul creativ, Câinele andaluz, poveștile grecești, ador Grecia și grecii (cu toate atuurile și slăbiciunile lor). Suport orice în ultimul timp, și fumul de țigară, dar și aroganța neîntemeiată a unora. Prostia însă, arareori. Detest încrâncenarea religioasă, fanatismul, superstițiile, și politrucii, mai ales. Mă și rog uneori, dar nu-mi place să vorbesc despre asta, dar nu după o rugăciune șablon, nu, niciodată. În zâmbetul sincer al unui prieten găsesc secretul ce face ca timpul ce ne naște moartea să înceteze să ne mai fie vrăjmaș. Am tot timpul în mine o dragoste care mă inundă și pe care nu o arăt, care mă recolorează, ca să nu mă usuc. Sunt un acrobat al argumentului și un pieton al aerului, cum spunea marele poet. Adică cel care propune o escapadă exact când luna ajunge la eclipsă. Aș putea cere o elipsă pe timp de vară de la NASA că să mă încarc cu un optimism necesar pentru anotimpul iernii, când scriu aiureli ca în cazul de față, în loc să aprind eu aragazul iar o fată frumoasă să-mi pună de-un ceai de mentă.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu