luni, 14 ianuarie 2013

You have to kill the girl to save the girl


Văd filme bune, ascult muzică tot mai bună, aleg cele mai bune cărți din fiecare librărie. E o perioadă când mă iau în serios, când mă decojesc de gesturi fără sens și de bucuriile artificiale care mă țineau în perfuzii altădată. Mă decojesc de fapt de uzual, o fi probabil de la frig sau de la lipsa nu știu cărei vitamine. Îmi e de fapt dor de tine. Sau de mine, cel lipit altădată lângă tine. Uneori, îmi încrucișez și-apoi îmi desfac destul de des brațele lungi. Așa îți clipesc eu ție cu mâinile. Țin minte că stăteam întinși în pat, înveliți în piele fierbinte, goi și neastâmpărați, și mi-ai zis că mărul lui Adam din gâtul meu va rămâne pentru totdeauna intact, și că lama de ras nu-l poate atinge. Că există acolo o vată a vocii mele blânde care-ți place și care te determină să te dezbraci. Pentru mine. Mi-ai spus că mărul meu e numai bun de mângâiat. Vezi tu, din fericirea aceea au rămas doar frânturi azi. În jurul meu lipsesc acum cu desăvârșire replicile tale spontane, m-am refugiat într-o lume în care nimeni nu se mai împiedică și nimeni numai cade în capcana privirii celuilalt. Într-o lume în care paharul nu se sparge iar vinul nu se mai varsă. În care legea gravitațională e sfidată de-a dreptul. Unde fiecare pahar ți-l bea altul, mai prevăzător ca tine. Și mă gândesc din nou cum te rugai uneori seara, deși nu erai o femeie credincioasă. Mi-am imaginat multă vreme după ce ai plecat că Dumnezeu a vrut ca tu să fi mai fericită decât mine. Și că din rugăciunile tale el ți-a făcut avioane de hârtie care să zboare deasupra capului tău și să te apere de ghinion. Deși nu mă mai auzi, ar fi bine să-ți spun noutăți despre mine. Mai nou, mă întorc zi de zi acasă cu hainele pline de cerneală. Din cauza asta scriu mai mult ca de obicei. Dar știi tu, cu o idee, precum cu parașuta, nici de zburat nu poți zbura. Când nu mi-e bine, experimentez diverse alternative. Nu de mult, spre exemplu, m-am scăldat într-o cadă plină cu vin roșu, fără să-mi fie deloc rușine, deși, ce-i drept, nu făceam valuri. Cu toate că mai toate corăbiile mele se scufundau. De câte ori adorm însă, mă bântuie același coșmar. Pe care ți l-am povestit și ție de atâtea și atâtea ori. Știi tu, cel în care primesc un mail în care-mi scrie cineva you have to kill the girl to save the girl. Mi-era mai ușor când erai lângă mine în pat. Alungai toți demonii și toate visele negre din mine. Îmi spuneai că din ouă nu rămâne decât coaja, pentru că gălbenușul trăiește în albuș, și că oul e așa de bun cu sare încât merită așteptarea. Bună ești și tu, îți spuneam eu, când te înveleam la loc, și când mă deranja de pe tavan un fluture negru suspect.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu