sâmbătă, 2 august 2014

Ca un supraviețuitor al propriei identități





Tocmai când mă gândeam (împrumutând parcă ceva provizoriu din înțelepciunea unui guru atotștiutor) ce frumoasă ar fi viața fără acte – m-am trezit că îmi expiră buletinul. Fain, mi-am zis, și o vreme am trăit așa, cu identitatea expirată, în afara lumii, într-o lume de după lume, ca un supraviețuitor al propriei mele identități. Mă gândeam că, desigur, certificatul de naștere ți-l fac părinții – să ai și tu o dovadă că ai venit pe lume, ca și cum țipătul n-ar fi de ajuns, și mă gândeam că buletinul (bată-l vina!) ți-l faci singur din zece în zece ani și iar în zece, și că totul e ca și cum ai merge să mai iei o porție de viață, după care te duci s-o trăiești, așa cum știi, așa cum poți, desigur. Apoi am înțeles că atunci când îți alegi jumătatea (sau te alege ea pe tine, sic!) ai nevoie, tot așa, de o dovadă de dragoste, de un certificat de căsătorie, de o bucată de hârtie care să facă în ochii celorlalți dovada unui nod afectiv ce nu poate fi nicicum dezlegat (sic!), dar de ce îți mai trebuie certificat de deces asta n-am înțeles niciodată – că dacă oricum nu-l mai vezi dincolo n-ai nevoie de acte, nu? Adică dacă dincolo tocmai moartea lipsește oare nu e ciudat că în viața asta se eliberează certificate de moarte? 





2 comentarii:

  1. Certificate de moarte... De parca le-ar vrea cineva, de parca n-ar fi de ajuns ca esti mort, mai ai nevoie si de acte pentru asta! Poate ca ar trebui sa fie eliberate de Dumnezeu, si chiar antemortem, ca sa stii ca vei muri, sa-ti inchei socotelile pe-aici, sa fii pregatit. De parca ai putea sa te pregatesti pentru asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  2. mie un certificat de tăcere să-mi dai, agapi. că îmi lipseşti mult, demult. şi tare mi-e că de-i vreun ciob în tăcerea ta, vina e a mea, întreagă... :(

    RăspundețiȘtergere