duminică, 9 februarie 2014

Clipe și sentimente măsurate la scara evoluției


Iubito, câteva milioane de ani, presupun, deși nu știu precis, cred că i-a luat naturii să ajungem noi doi în situația asta: prima oară tu în brațele altuia, apoi într-ale mele (pentru o dulce, memorabilă și irespirabilă perioadă) și din nou tu în brațele altcuiva... E destul de stranie senzația să știi că pregătirile pentru asta au durat atâta timp. Nu ți se pare? În ultima vreme, m-am tot gândit de unde ni se trage nouă, îndrăgostiților, un asemenea teribil supliciu. Să fie de la prima glaciațiune, de la despărțirea continentelor, de la dispariția dinozaurilor sau de la coborârea maimuței din pom? Nu știu. N-am ajuns încă la un răspuns mulțumitor. Și nici habar nu am cât o mai dura până lucrurile se vor aranja în așa fel între îndrăgostiți, la scara evolutivă zic, încât să nu mai doară.
 
Iubito, nu știu dacă te-ai gândit și tu la asta, dar câteva milioane de ani, poate trei, poate șase, au trecut până să se întâmple să te întâlnesc și doar mai puțin de o bătaie de inimă a universului ca să te pierd. E straniu cum dragostea ni se pregătește, fiecăruia dintre noi, în cuptorul universului, timp de milioane de ani și totuși noi renunțăm la ea după câteva zile, săptămâni, sau ani. Suntem vietăți bizare, noi, perechile de îndrăgostiți. Spune-mi, tu cum îți explici asta, iubita mea? Ai și tu, oare, dimineața, asemenea bizare dileme existențiale? Îmi place să cred că uneori ai. Alteori, mă uit la un păianjen cu pânza goală, și mă întreb: oare cât va mai trece până va prinde un fluture ale cărui zbateri din aripi înainte de moarte vor schimba cursul acestor evenimente? Și tot alteori, mă gândesc că peste câteva milioane de ani, când soarele se va răci, poate o să-ți fie dintr-o dată frig în pământul rece și oasele tale se vor mișca puțin, foarte puțin, în direcția mea. Dar pentru mine va fi suficient. Și probabil și pentru geologi, care vor putea demonstra că fosilele îmbrățișate au reprezentat ființe vii, în trecut.




 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu