miercuri, 13 martie 2013

Din două picături de cerneală vie


Astăzi, cadența deformată a pasului pe loc încearcă să mă fixeze pe verticală și, mai ales, să mă facă să pierd lupta pe care o duc cu realitatea. Părul mi-a crescut, barba mi-a crescut și ea, numai ochii s-au întunecat. De parcă m-aș fi suit pe Niagara ca să pescuiesc în apa mică, înainte de a se arunca la vale. Căutând pești și existență, într-o apă care nu mai reflectă nimic altceva decât imaginea mea. Și mă tot mir. Mă mir cum am devenit eu însumi propria amintire. Iar acum, prin ochii mei se derulează un film, în care doi adolescenți aleargă fericiți. Un fior rece al vremii de afară mă trezește, mă dizolv de fapt într-un fior nevăzut de nimeni, dar care pe mine, m-a rupt de cea mai frumoasă ființă. Sunt captiv să joc un rol prins în umbra tăcerilor și al absențelor. Ecourile smulse și rupte din mine mă fac neobservabil. Chiar și în stația de autobuz. Pe-acolo au trecut deja mai multe mijloace de transport în care m-aș fi putut urca ca să ajung la destinație. Pe care le-am evitat deliberat. Dar urc acum în acesta. După câteva secunde, sunt în trolebuz și am iluzia libertății prin fugă, o evadare în care nici eu nu mai cred. O puștoaică cu trup de sirenă și cu ochii frumos rimelați își etalează mersul îmbâcsit de superioritate. Privirea flămândă a unor bărbați de pe scaune îi ofensează orgoliul estrogenilor. În acel moment, simte că ea e centrul universului, se vede cu ochiul liber asta. Și nu știe (și nici nu pare că știe) că nu e decât un număr într-o demonstrație de ecuații infinite zecimale. Și nu știe nici că ochii mei au mai văzut asemenea ochi frumoși odată. Ai unei femei care atunci când se răsfăța avea privirea unui copil poznaș veșnic prins cu mâța în sac. Ai cărei sâni îmi păreau noaptea două picături de cerneală vie, căzute pe un document oficial, al naibii de important. Și care, dintr-o dragoste nebună ce mi-a purtat-o, și-a perforat pe coaste – extrem de reușit – un tatuaj adânc. Un ozn străpuns de o rachetă. Ozn-ul era chiar sufletul meu nestatornic, străpuns de dragostea ei fulgerătoare. Exact, sufletul meu, pe-atunci un soi de spital de boli nervoase în care ea se juca fericită. Rămânând exoftalmică exact atâta vreme cât ne-a fost dat să rămânem împreună.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu