miercuri, 27 martie 2013

O idee lipicioasă învelită-n ambalaj de ciocolată






Am în mână o pătrățică de ciocolată dulce. Mă simt de parcă aș fi o idee lipicioasă care calcă în sens invers pe o scară rulantă, într-un mall. Închid un ochi doar ca să-l deschid pe celălalt, și văd cum toată societatea asta nu e decât o scară rulantă. Pe care ideile prind viață și se conturează în prezent, stăruind prin propria existență. Sunt o idee care pășește în sens invers pe o scară rulantă. Așadar eu sunt, iată, o idee ce refuză uitarea. Poate tocmai de aceea și îmbătrânesc, privind oameni cocoțându-se și coborând pe lângă mine. Dar pasiunea mea pentru ciocolată pare nemărginită. Aș putea, într-o zi, să ofer ciocolată trecătorilor. Pentru copilul din fiecare. Hai, întinde mâna. Poftim. Ciudat, ideile vând și cumpără, nu mai este un secret pentru nimeni. Așa apare fascinația devotată. Îmi imaginez ideea ca pe un negustor de sclavi, în continuare nu facem decât să ne vindem pe cartoane, pe reclame și orgolii. De parcă am avea de plătit un soi de tribut secolelor trecute. Mă gândesc că o idee puternică este în esență o idee dinamică. Care se transformă și care ne transformă. Și care își antrenează mobilitatea, funcționând în interiorul mai multor paradigme. Deși asta nu explică de ce există oameni care subliniază tristețea manifestării creativității prin reclame la detergenți. Cea mai nesuferită idee pe care am gustat-o vreodată e aceea că ideile în sine pot deveni obiectul proprietății, și văd asta foarte bine, de câte ori ajung aici la mall, unde fiecare stă în așteptarea gazdei perfecte, pe drumul către materializare. Iar minciuna pare omniprezentă. N-am dubii, și natura mai minte câteodată, există pe undeva o nevoie de minciuni funcționale. Nu cred într-un Dumnezeu alcătuit din suprafețe pe care să le consume oamenii precum bovinele. Dar știu, tu n-ai timp. Nici să asculți toate acestea, nici să reflectezi asupra minciunii. Tu îmi strângi mâna când te lovești de mine pe o scară rulantă la mall, deși mai bine mi-ai trimite un gând de bine atunci când vezi vreun ambalaj ce se rostogolește la capătul scărilor rulante. În definitiv, nu uita că eu nu sunt decât o idee normală, prietenoasă, care uneori mai scrie și pe blog. Și care interacționează civilizat până și pe rețelele de socializare, care consumă interferențe fără voia lui, exact ca și tine, și care se mai uită uneori la Românii au Talent și care are o pasiune aproximativ sănătoasă pentru ciocolată. Ciocolată pentru trecători. Și pentru copilul din tine. Întinde mâna, mai am o pătrățică de ciocolată dulce în mână. Poftim, servește-te.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu