joi, 14 martie 2013

Închipuiri din locul unde doare (sau nu doare încă)


Cărțile din cameră se prăbușesc peste mine. Ca într-o avalanșă necontrolată. Parcă totul face parte dintr-o conspirație mai amplă, în care cele trei faze ale lunii sunt dereglate pentru orice astronom care nu-și mai găsește liniștea. O pisică străină îmi intră în cameră. Din pașii ei coboară noaptea surdă. Ciudat. Ochii ei verzi mă găsesc oriunde aș fi. Am halucinații. Sau poate că nu. Pisica dispare. O femeie îi ia locul. Foarte ciudat. E o femeie căreia întunericul îi ascunde chipul. Apoi vine. Se lipește de mine. Încălzește locul unde doare (sau nu doare încă) de parcă ar știi că de o vreme încoace ceva grav și străin s-a strecurat în mine. Un fel de început infinitezimal de moarte. O reacție ce nu-i nici chimică, nici fizică. O necunoscută. Femeia asta mi se cuibărește la piept. Apoi mă părăsește și se duce în cealaltă cameră. Deja nu mai am nimic. Durerea s-a evaporat. Ciudat. Când intru după ea, o văd în fața unui cristal straniu. Pe fațetele căruia lumina reflectată de afară îmi descompune toate gândurile. Care nu au legătură cu ea. Înlocuindu-le cu numere care nu mai înseamnă absolut nimic. E frumoasă și dârză ca un războinic aztec care nu cunoaște îndurarea. Privesc năucit în ochii ei verzi și-mi amintesc cine sunt și cum am ajuns acolo. În mâna mă trezesc cu un creion. Pe masă e o hârtie, pătată cu urme de pisică. Îmi recunosc scrisul dedesubtul urmelor de felină. Dar nu-mi mai amintesc nimic. Foarte, foarte ciudat. Negru pe alb, scrie așa: nimeni nu știe cât de greu este să privești cu ochii singurătății o femeie frumoasă fără să îți fie teamă, mai ales când toate animalele Tasmaniei urlă asurzitor undeva pe-afară.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu