luni, 25 noiembrie 2013

Un comeback tăcut și straniu




m-am întors, după foarte mulți ani
în locul nostru preferat, știi tu, acolo
unde ți-am îmblânzit prima oară sânii.
nu m-au primit nici cu surle și trâmbițe
nici cu fanfară.

de fapt...

nu ne-a făcut nimeni vreo statuie
și nici n-am fost întâmpinat cu
masa întinsă.

în satul în care ne-am iubit noi doi nu mai locuia nimeni

am găsit acolo numai un ciobănesc elevețian orb. nu și-a dat seama că am venit. a continuat să-și izbească fruntea rămasă fără blană de uluci. m-am gândit chiar să-l iau cu mine. dar ar fi fost inutil. apoi, mi-am crestat pielea pe interiorul antebrațului. auzisem că acolo se vindecă cel mai repede și este cel mai puțin expusă. i-am fluturat mâna pe la nas. nici măcar mirosul de sânge nu îl mai simțea. uitase deja să mănânce. sau pur și simplu își dorea să moară.
 
pentru că nu știam unde să mă duc prima dată, am trecut podulețul de peste râu și am ajuns la casa în care ne-am cazat. mi s-a părut la fel de înaltă. la fel de lungă și boemă. dar parcă mai îngustă. liniștea din jurul ei m-a dezechilibrat de mai multe ori. altădată acest lucru nu s-ar fi întâmplat. altădată aș fi privit insistent vârtejurile pe care apa le face izbindu-se de stânci încât mi s-ar fi părut că mă sprijină muntele. acum pur și simplu am amețit. asta a fost tot.
 
de sus, de pe creastă, totul arăta la fel. doar că mai mic. garduri căzute. grădini necosite. puzderie de copaci doborâți de furtună. turme fără stăpân. și-un vânt șerpesc ce lingea acoperișurile, tânjind după o gură de fum. până și berzele ocoleau gospodăriile. pur și simplu își făcuseră cuiburi pe cruci. și clămpăneau ori de câte ori o uscăciune mai trosnea o cracă. doar mugurii se-nșurubau spre cer sub formă de scară.

altădată n-aș fi ezitat
te-aș fi luat de mână
și am fi urcat, amândoi
până sus, până în vârf
acum mi-am scos telefonul și am făcut o poză
pur și simplu nu știu de ce
n-am s-o trimit nimănui 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu