duminică, 21 decembrie 2014

Noi doi ne-am potrivi de minune



Noi doi? Îți spun eu: noi doi ne-am potrivi de minune. Noi doi ne-am potrivi de minune, ba chiar îndrăznesc să spun că am putea fi îngeri, că până și păsările și-ar putea face cuib în pletele noastre rebele, că am putea apărea în vis copiilor speriați, lunaticilor, și să-i ghidăm spre insulele lor secrete, că am putea fi cârtițe sau fluturi, că am putea fi liberi (of, atât de liberi!), că am putea fi veșnic tineri (și veșnic asemeni), că am putea fi făcuți din același aluat, că am putea fi primii fulgi din fiecare zi, că am putea vindeca călcâiul lui Ahile, că l-am putea dezlega pe Prometeu, că am putea salva câteva suflete de la înec, că am putea purta cu rândul bolovanul de pe umerii lui Sisif, că am putea fi încă în acel leagăn care amestecă cerul cu pământul, că am putea fi nefericiți împreună, că am putea crește brazi și tei, orhidee și margarete, că am putea înfia Luna, că am putea face să cadă Zidul Plângerii (și toate celelalte ziduri), că am putea picta o capodoperă înaintea tuturor celorlalți (și dacă am fi fost contemporani cu Leonardo am fi pictat-o pe Mona Lisa înaintea lui, sic!), că am putea planta flori de Nu-Mă-Uita în curțile pușcăriilor, că am putea strânge tot gunoiul care infestează destinele, că am putea salva câțiva înecați, că am putea face muzică sau liniște, că am putea cere adăpost pe o altă planetă, că am putea fi îngeri, dar numai și numai dacă, desigur și indiscutabil, ne-am întâlni curând, cât de curând.





3 comentarii:

  1. Dacă vă întâlniți în curând și înfiați Luna, va trebui să înfiați și toți copiii ei. Unul dintre aceștia îți scrie chiar acum :)
    Sublim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt sigură că viitorul îți pregătește o groază de surprize, bucurii care mai de care și, de ce nu, poate pe cineva cu care să împarți toate nebuniile ludice care-ți trec prin cap.

    Lectura ta este mai mult decât fascinantă: cititorii tăi efectiv fac parte din ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. noi doi ne potrivim de minune
    ca genunciul în căuşul de nisip al mării
    ca inima între două bătăi
    între noi este o potriveală care taie respiraţiile
    care urcă noaptea pe scara cerului
    şi care te sărută
    înainte să adormi.

    RăspundețiȘtergere