vineri, 28 septembrie 2012

And there's time to kill today



Obișnuiesc ca seara, înainte de culcare, să închid ochii doar așa, aparent, ca să nu mă vadă nimeni cum reușesc să retrasez hotare ale imaginației și ale jocului de sine. E momentul când am nevoie cel mai puțin de cuvinte și când luminile se dezintegrează treptat în atomi de fum, care mă proiectează până departe de tot, acolo unde altădată era o liniște flămândă suficientă pentru amândoi. Și te văd. Exact. Te văd așa cum ești, ca pe ultima descendentă în linie dreaptă a frumoasei Freya, dar una mai suplă și mai delicată decât în tabloul lui Gehrts. Mă lași fără cuvinte și fără termeni de comparație, fără să ai încă colierul fermecat (Brisings) pentru care vanitatea Freyei a depus atâtea și atâtea eforturi. Inocența ta se pierde într-o pelerină de pene ce se mai transformă uneori într-un șoim și într-o caretă trasă în zbor de două pisici. Mai trebuie spus că ție nu-ți plac nici mistreții nici armele de vânătoare. Preferi lira și măiestria poetică, pentru care ai da la schimb totul aurul de pe uscat și toată ambra de pe mare. Frumusețea ta împacă impulsurile celor doi zei Aenir războinici și aruncă dorință peste câmpiile fertile și întinse ale Asgardului.

Se înlățuiesc pe urmă momente în care te absorb cumva prin toate cotloanele uitate ale imaginației mele. Mai ales că nu ți-a scăpat nici măcar acel secret potrivit căruia similitudinea dintre elfi și oameni permite împerecherea între specii din lumi diferite. Vezi tu, înainte să deschid ochii, avem timp să remodelăm totul. Și fiecare își poate spune ce vrea, în limbi moarte și necunoscute, prinși în ritualuri interzise, și fiecare iubește cum vrea, doare cât vrea. Apoi pleacă. Cel puțin 2 mii de obiecte ne înlocuiesc distanța. Când deschid într-adevăr ochii, tavanul pare același, de parcă nu te-aș fi iubit niciodată, și îmi place tot mai mult cum ajung să te uit, sau cum îmi las încet trupul inert să alunece dincolo de gânduri, și cum în loc de bună dimineața trag toate perdelele.

Iar cine sunt nu mai îmi amintesc de aseară. Parcă am ieșit dintr-o fabrică de emoții a cărei intrare e de fapt în dormitor și a cărei ieșire pare ultimul vis suspendat pe sub geam. De vină ești tot tu pentru toate. Da, încă mai susțin cu tărie asta. Pentru că n-am reușit să te văd decât pe jumătate, aproape orb. Ca și cum ochii lui Dali mi-ar rămâne singura aspră mărturie a sânilor tăi. Cum ar fi să-ți admir formele în fiecare oglindă, dintr-o nebunie exotică și privilegiată? Nu știu, la fel cum nu știu vremea de mâine și la fel cum nu cred nici în horoscop. Am puține credințe de altfel. De exemplu, uneori simt că doar Offenbach și coapsele tale mă pot închide atât de lejer într-o stare adâncă, exact așa cum melcul se ascunde într-o odaie de taină, și când te privesc descopăr o cochilie în fiecare amănunt, în fiecare dres pe care-l porți. E detaliul nostru, prins într-o plasă cu ochi denși. 

Și dacă deschid fereastra pentru a ști cum să mă îmbrac adecvat vremii de afară e tot din vina ta, pentru că reușești atât de facil să te evapori în ultimele umbre ale unei nopți prinse în offside. Îmi zic că orice întâmplare de care te desparți te face să te simți și mai singur, așa se explică de ce atunci când mă așez pe scaun ca să scriu încep să deviez, iar peste câteva minute mă gândesc la câte și mai câte îi voi șopti șopârlei... Mi-e ciudă că mă supun așa docil timpului și lumii, mi-e greu să accept cât e de inutil să te zbați fie și pentru a culege zmeură proaspătă ori pentru a mai întâlni măcar o singură dată ochii Freyei. Am sau n-am și eu vreun destin anume? Cui îi pasă. Bărbatul din mine pare a fi predispus a scrie fantezii și alte nimicuri, având indolenta credință că, în spatele acestor flash-uri, alergând, va găsi o clipă de liniște profundă. Un soi de clipă eternă.

Deși despre eternitate nu prea se știe nimic concret.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu