miercuri, 4 iunie 2014

Ca dintr-un trecut în care știi că nu te vei mai întoarce



În Hotelul California ne-am pândit prima oară, acolo ne-am adulmecat, acolo ți-am descoperit apetitul erotic, frumusețea păgână, nestăvălita lăcomie pentru trupuri, și tot acolo te-am văzut prima oară înfășurată în prosopul de baie. Din aburi fierbinți mi te-ai arătat, precum Afrodita din spumele mării. Erai ca o icoană furată din mâinile unui pictor medieval. Ca o fată ieșită de la spovedanie, convinsă că Dumnezeu i-a iertat toate păcatele, și care curată-ușoară-curată poate fi de-acum din nou ușuratică, liberă, excentrică, curioasă. Ai ieșit din baie ca din propriul trecut, iar prezentul îți părea a fi din nou gol, așa că ți-ai aruncat prosopul în fața oglinzii, ca să fii și tu goală, ca să-ți admiri și tu prezentul gol dar și să-l umpli totodată cu goliciunea ta, cu zâmbetul tău, cu noile ispitiri. Ai ieșit din baie ca dintr-un trecut în care știi că nu te vei mai întoarce, plimbându-te prin camere, vorbind la telefon cu viitorul apropiat și am avut pe loc senzația că în momentum-ul acela Dumnezeu vedea absolut totul pe monitoarele lui. Vedea cum îți usuci părul cu foenul, cum îți pui sutienul, cum îți aranjezi bikini, cum te îmbraci, cum îți tragi ciorapii, cum te machiezi, cum gândurile îți zboară departe, departe de bărbatul de lângă tine, pe care l-ai fi răsturnat fără ezitare ca pe un stâlp de nădejde de care nu mai ai nevoie să te sprijini, vedea cum ieși, cum intri în nebunia metropolei, în tramvai, în birou, într-un bar, într-o cameră de hotel, într-o nouă poveste de dragoste în care altcineva, de la început, și mai mult, tot mai mult, se străduie să-ți descopere apetitul păgân, frumusețea erotică și să te privească în fiecare dimineață, ca pe o altă Afrodita ieșită spectaculos din spumele mării, din spumele înspumate ale plăcerii.




 
 

2 comentarii:

  1. De ce cand iti citesc scrierile imi vin in minte mereu povestile din copilarie? Acum am in minte o mica sirena senzuala, nemuritore, nascuta din spuma marii si menita sa exprime frumusetea pe pamantul mult prea sarac de astfel de talanti.
    Esti un iubitor al detaliilor si imi place sa cred ca ai putea intradevar observa tot ceea ce descrii; de altfel femeile iubesc aceasta calitate la barbati. Tu insati exprimi foarte multa senzualitate prin ceea ce scrii, multa pasiune. Coplesita sunt de toate cuvintele tale, dupa ce-ti citesc minunatele ganduri ma simt lovita de un val de sentimente si totodata de dorinta de a le trai cumva si eu, iar pentru asta trebuie sa iti multumesc,caci reusesc oarecum sa o fac citindu-te.

    RăspundețiȘtergere
  2. E îmbucurător să aud asta, deși nu e intenția mea directă să te port pe tărâmul magic al poveștilor scurse din gura Șeherezadei, de exemplu. Diavolul stă în detalii, spune un proverb. Eu cred că detaliile sunt o constantă a vieții cu rolul de a ne reaminti că nu putem sări doar printre lucruri mari, fără să prețuim lucruri mici, care adaugă întotdeauna ceva unui alt ceva. Senzualitatea cuvintelor mele completează doza mea de timiditate din viața de zi cu zi, respectul pe care-l port poate prea mult femeii. Sunt curios ce fel de sentimente te copleșesc, poate cândva redactăm o scriere comună pe marginea acestor simțăminte ale tale. Ar fi o provocare interesantă. Citind ce scriu retrăiesc și eu, dacă poți crede, într-o oarecare măsură, ce am trăit cândva.

    RăspundețiȘtergere