miercuri, 28 mai 2014

Când nu există o contraofertă comparabilă cu dragostea ta




Unii bărbați își aduc zi de zi servieta la muncă, alții mașina, alții zâmbetul, iar alții împrumută ceva din frumusețea femeilor cu care trăiesc, poate un zâmbet, poate ceva blând, euforic, ceva aparte, o scânteie, ce luminează centimetru cu centimetru întreg perimetrul de lucru. Eu, în schimb, sunt în dilemă, adică nu pot să împrumut nimic din frumusețea ta, nimic, nu știu ce să iau de la tine, ce pot să îți dau, pentru că și în iubire există cerere și ofertă și nu poți oferi decât ce se cere și nu poți cere ceea ce nu ți se va oferi niciodată, asta am înțeles mai demult. Dar cum rămâne totuși cu zâmbetul tău care mă întâmpină zilnic, cum rămâne cu trupul tău care se dezgolește noapte de noapte, cum rămâne cu sufletul tău în care sufletul meu se desfată? Inconștient, mimetic, îl iau cu mine în fiecare dimineață, ca pe un gând tras la indigo după gândul tău, de un sfânt, cu bucurie, ce intermediază bursa sentimentelor dintre noi doi, cererea și oferta, oferitul și primitul. Poate că tocmai sentimentele determină gândirea noastră, și nu invers, iar noi credem că ele ne sunt date doar spre a fi împărtășite. Dar eu știu că iubirea e iubire doar atunci când exclude gândirea, deși o gândire fără iubire nu e gândire, și poate de aceea nu pot să iau din frumusețea ta nimic, pentru că știu că nu există pe lumea asta o contraofertă comparabilă cu dragostea ta, și, la fel, cum îmi bat pentru tine inima nu-i inimă să mai bată.






2 comentarii:

  1. Necondiţionat e cuvântul cheie. Iar dacă dai nu ceri înapoi, aşa cu dacă ea dă, nici ea la rândul ei nu ar trebui să ceară. Şi totuşi îţi oferă zâmbetul ei, acela care te face de fiecare dată să ai o figură tâmpă pe faţă când mergi pe stradă, să ai ochii pierduţi în zare fără nici un motiv şi să îţi vină să cânţi câteodată tot felul de versuri pline de viaţă, la fel ca acel zâmbet. Hehe, dragă Robinson, inima ta nu mai e a ta de mult, iar zâmbetul tău... Chiar sper ca şi pe ea să o facă să aibă aceeaşi figură tâmpă când se gândeşte la tine. Pentru că eşti un suflet minunat şi meriţi să zâmbeşti ca să ţi se zâmbească, şi prin asta să
    înseninezi ziua multor oameni. Complimentele mele pentru minunăţia aceasta de articol. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zâmbetele mele la citirea acestui comentariu zboară și ele, necondiționat, către tine.

      Ștergere