joi, 22 mai 2014

O vară ca o sumă de păcate iertate





Numai privindu-ți pielea, eu știu că vara asta e o sumă de portugalii, tunisii, grecii, că vara asta e de fapt tropicul moale al bucuriei, miezul mediteraneean al speranțelor, și ecuatorul razelor, și barca prin care aluneci în visele mele, prin amintirea mea, în prezentul turcoaz, nisipos, exotic, presărat cu alge. Numai privindu-ți pielea, eu știu că vara asta va fi o sumă de străzi însorite, toate cu numele tău, un templu solar în care sufletul meu ți se închină, în care trupul meu îți aduce ofrande intime, în care ochii mei te venerează fanatic sub umbra complice a frunzelor de palmier. Numai privindu-ți transformarea pielii, eu știu că vara asta va fi o fotonică lumină spovedită, spălată numai de mângâierile tale, și venită odată cu valurile, în pelerinaj, până la picioarele noastre, până la zidurile noastre sacre, poate cu puțin timp înainte de solstițiul banchizelor albastre de pești, convertiți de bună voie undeva în paradis. Numai privindu-te din cap până-n picioare, eu știu că vara asta va fi o sumă de păcate iertate, o albire de suflet, un cer deschis din care coboară unul câte unul îngerii mei păzitori, ca scoicile în ochii mirați ai copiilor. Numai privindu-te, eu știu că vara asta nu va mai fi ca o maltă în derivă pe undeva pe marea pierzaniei, așa că vino, degrabă, cu toate portugaliile, tunisiile și greciile tale până în prezentul meu turcoaz, știi tu, până în templul meu solar în care mă rog și te aștept, te tot aștept.




 
 
 
 
 
 

4 comentarii:

  1. aş fi fost sigură că fondul sonor este creep. poate şi pentru că l-ai postat recent şi mi-am reamintit că versul care mie îmi taie răsuflarea de fiecare dată este "your skin makes me cry" perfecţiunea. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se potrivește și cu bucata celor de la Radiohead. Ai o vedere imaginativă armonică, măiastră, ca întotdeauna, și se îmbină, ca întotdeauna, printre lăbuțele feline atente, imagini cu sunete, metafore cu acorduri. Ca un touch personal, inconfundabil, în cazul tău, mâț pervazier drag. :)

      Ștergere
    2. eu cred că este deja un defect. eu am nevoie de muzică mereu atunci când scriu, e ca şi cum ar avea un efect metamorfic asupra mea, un soi de aliaj, de purificare prin foc înainte de a intra în transă... curios, deşi sunt complet afonă, venele îmi sunt pline de stări de acest gen... de note muzicale ce ard.

      Ștergere
    3. Muzica se dovedește a fi un stimulator de succes în procesul de creație, am auzit destul de des lucrul ăsta. Poate că sufletul și mintea noastră se reîntoarce, pe muzică, către punctele sensibile, către izvorul frumosului. Poate.

      Ștergere