joi, 30 ianuarie 2014

expectanțe narativo-sentimentale




aștept nerăbdător să vină vara, să văd cum
te întinzi la soare precum o pisică adormită.
să te privesc când lenevești sâmbetele în pat,
de parcă timpul s-ar fi încâlcit în părul tău încâlcit
și s-a oprit ca să-ți șoptească povești demult uitate.
aștept să văd cum te ridici pe vârfuri să mă săruți,
ori să îmi arăți că ești la fel de înaltă ca mine,
sau să mă privești de sus, cu condescendență,
cu ochii tăi mari ce nu depășesc decât cu puțin linia zâmbetului meu,
chiar și în zilele toride în care porți tocuri înalte
cât doi gnomi așezați unul pe umărul celuilalt.


aștept nerăbdător să vină vara, mie îmi place să te
privesc când citești, când răsfoiești atentă pagini,
atunci am impresia că aud marea vuind în ochii tăi,
că pe chipul tău se dau războaie, că mor îndrăgostiți
și povești se întrețes, iar apoi uimirea se naște pe
buzele tale, venind dintre cele două coperți, unde
comori și trădări sunt descoperite alături de finaluri fericite.
aștept nerăbdător să vină vara, să te privesc pe plajă
când întorci o pagină și citești mai departe, când eu
te privesc mai departe curios să aflu finalul pe chipul tău.





4 comentarii:

  1. Cred că de data asta imaginea pe care ai ales-o a avut un impact mai mare. Postarea ta îmi inspiră o stare de bine și siguranță, iar dacă ar fi într-adevăr vară acum, atunci nici n-ar mai exista cuvinte care să descrie mai bine această atmosferă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur să aud asta, dragă Zoe. Uneori, fac alegeri bune, dar nu întotdeauna, tocmai aici e marele deliciu al naturii umane imperfecte. Eu tânjesc după vară, nu-s în elementul meu iarna, parcă vara scoate ce-i mai bun din mine, iar în postarea asta am vrut să exprim lucrul ăsta. Sunt un om al plajei, categoric.

      Ștergere
    2. Uhuuu, bate palma! Sinceră să fiu, iarna e frumoasă în casă, lângă un calorifer sau un șemineu încins, cu o cană mare cu ciocolată caldă în palme. Atât!

      Ștergere
    3. Păi nu? Vara scoate maimuța creativă și zâmbăreață din fiecare dintre noi! Iarna fugi la gura sobei și te gândești de fapt tot la vară :D muhuhahaha :D

      Ștergere