luni, 1 aprilie 2013

Dincolo de marginea ecoului absurd




Se zbat în mine plămâni cu aer primăvăratic și mă apasă mai multe respirații dense de păsări care se iau la întrecere cu ritmul inimii. O inimă făcută vrej la capete. Așteptarea se irosește deja singură în fașă. Nu mă mișc. Nu mă pot mișca. Câteodată, amintirea se agață de mine. Mă ține locului. Imagini indescriptibile se spațializează descendent în capul meu, într-o vâscozitate asemănătoare scurgerilor de păcură, disputate între albul îndoielnic de spital și negrul incinerărilor în serie. Întorc capul pe stradă. Aud un nume familiar. Prea familiar poate. În felul ăsta se detonează afectiv în mine cuvântul șansă. Sau șansa unui cuvânt. Habar nu am. Mi se face dor de vremea bună de afară la fel cum mă apasă usuturător dorul de prietenii mei vechi. Parcă-i și văd. Înșiruiți în jurul focului înalt. Cu privirea ațintită înspre jar, ca să nu li se vadă ochii. Am uitat cum pâlpâie flăcările în ochii lor, de când au plecat cu toții departe. Departe de tot, dincolo de marginea ecoului absurd. Cu toate acestea, încă păstrez mereu un loc liber lângă foc. Just in case. Un loc al cărui frig de iarnă târzie mă trezește din când în când. Uneori, mă mai întreb ce văd ei în locul ăsta gol. Pe cine văd. Nu știu. Dar atunci când obosesc, îmi sprijin privirea peste șapte stejari, înghesuiți în linia de la orizont. Acolo unde altădată improvizam un leagăn al detașării. Bizar, aici par atât de inerte lucrurile și atât de apropiate. Uneori, le cântăresc pe rând cu acribia medicului legist care speră să descopere cauzele concrete care duc la eșec. E după-amiază, dar pare a fi seară tot timpul. Judec la rece trupul și comportamentul zilei, pe care-l întind pe masă, pentru autopsia finală. Cine știe, poate mâine am să revin la sentimente mai bune.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu