duminică, 30 iunie 2013

Primum vivere et deinde philosophari




Am încercat, în felul meu, să fiu filozof, om de știință sau inventator. Dar n-am reușit să-mi închipui ori să experimentez suficient încât să pot demonstra adevăruri esențiale ale lumii ăsteia. Și, cu certitudine, n-am reușit până acum nici să dau naștere propriei mele contribuții semnificative societății.

Cu toate acestea, m-am străduit o vreme să repar probleme care nu-mi aparțineau și să explic teorii pe care nu le-am înțeles sau cu care nu am fost de acord. Credeam că sunt un om rațional, unul care poate ajunge la soluții, cum fac matematicienii sau activiștii de tot felul. Dar n-am cunoscut niciodată până la capăt logica unor lucruri, și n-am reușit nici să determin care e sufletul care le pune în mișcare, iar teoriile intuitive pe care ți le oferă educația mi-au părut, într-un final, simple fantezii menite să fie spuse pentru a acoperi ideea că nu știm nimic, de fapt. Nu știm nimic despre cum putem salva lumea și nimic despre adâncimile care stau în spatele unei mișcări culturale. Recent, și pentru prima dată, am gândit câteva secunde rațional și am căzut de acord cu mine însumi că așteptările mele au fost, mult timp, nefolositoare și nesemnificative sufletului meu, deoarece acesta a fost și el, la rândul lui, în tot acest timp, nesemnificativ și fără folos în ceea ce privește așteptările mele.
 
Dar toate acestea se pot schimba, încă.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu