marți, 14 august 2012

Suprarealism rupt dintr-o tartă dulce




Ai fost o tartă dulce, mocnită în vișine coapte și, cu fiecare lucru greșit pe care-l rosteai, reușeam să rup firimitură cu firimitură din cuvintele tale. Mirosul tău ademenitor mă făcea să folosesc lama inimii ca să tai lumea dulcețurilor în două, jumătate să o dau copiilor care se joacă afară, iar cealaltă jumătate să o dau de pomană celor ce nu te-au cunoscut încă. Calorie după calorie, te-ai ars și stins în același timp în mine, din privirea mea în oglindă rămânând doar ridurile nostalgiei.

Iar tu, în tot acest timp, înșirai vorbe despre supraaprecierea încrederii și-ți orientai mâna pufoasă (ca o cremă bătută de vanilie) către armata ta de metrese. Violența scenei ăsteia nu m-a afectat într-atât cât a făcut-o imaginea capului tău de tartă dulce cu vișine pe podea. A fost pentru prima dată când m-am uitat cu atenție la tine. Încercam să-ți lipesc capul la loc, deși mușcasem deja bucăți din el. Și tu vorbeai în continuare. Din tine se scurgea o vopsea bleo, nuanțată ca ochii unei femei cherokee trufașă. Aveai o voce enervantă, dar trebuia să termin ce am început. Noroc că aveam oglinda lângă mine, o piesă moștenită acum cinci decenii de la cineva care se lăudase că-l văzuse de la 4 metri pe însuși Dali. Oglinda asta – singurul martor în fața căruia trebuia să mă justific. Însă, odată ce ai rămas fără ochi, m-am plictisit și am știu că deja am terminat cu tine. Privindu-mi înapoi în oglindă fruntea mi se deschise, m-am hotărât să-mi fac o tunsură mohawk, să mă urc în vârful santalului și să cânt stiluri afro.

Când m-am întors, flash-ul ăsta dispăruse, doar o tavă de fursecuri m-aștepta în colțul sufrageriei.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu