marți, 7 august 2012

Un soi de îndrumar al visătorului voluntar




Acest îmi place de tine și hai să fugim o dată de-aici, din lumea asta nebună, ar trebui repetat încă din copilărie, din vremea când mama ne învață să nu spargem mingea copilului din vecini și să nu furăm cireșe din copaci. Acest îmi place de tine și hai să fugim o dată de-aici, din lumea asta nebună ar trebui rostit înainte să faceți cunoștință, exact atunci când mâinile voastre se întâlnesc pentru prima dată. Hey, bună! E scris ca noi doi să avem această primă atingere, noi ne vom iubi stângaci și vroiam de pe-acum să-ți spun că o să-mi pară teribil de rău când vei pleca. Abia atunci o să te vreau înapoi.

Acest îmi place de tine și hai să fugim o dată de-aici, din lumea asta nebună ar trebui șoptit înainte de a o lăsa să te privească în ochi. Înainte de a-i da primul telefon. Sau ultimul. Înainte de a o lăsa să vină. Sau să plece pentru ultima oară. Pentru că odată ce va pleca, atotștiutorule, va întâlni un alt îmi place de tine și hai să fugim o dată de-aici, din lumea asta nebună. Și cui nu i-ar crește brusc inima la vederea unei fete care nu știe să citească o hartă?

Iată de ce mă tot întreb dacă cele mai profunde părți dintr-o poveste de dragoste sunt oare cele de dinainte să înceapă sau cele după ce ea s-a terminat? Îmi place să am astfel de dileme, poate de aceea nu las pe oricine să-mi altereze mirajul. Pentru că vreau să rețin în mintea mea că fata care mi-a furat un sărut într-o seară e perfectă. Țin minte că îi spuneam odată unui prieten că întotdeauna va exista un bărbat mai frumos decât tine, doar că tu trebuie să găsești fata căreia să nu-i pese de asta. Pentru că un cuplu e de fapt un melanj reușit într-un punct determinant al vieții. De asta îmi plac îndrăgostiții, pentru că ei se înhamă cu adevărat la vise. Se agață de poezia lor. Un îndrăgostit e un fel de Sisif, adică un voluntar al propriei poveri. Un eu-phoric sau un demn purtător de sine. Visul ajunge până la urmă una cu el, ca un fel de tumoră benignă exterioară, enormă și imposibil de înlăturat chirurgical fără a i se pune purtătorului viața în pericol. De aceea îndrăgostitul se obișnuiește cu traiul ăsta siametic.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu