luni, 27 august 2012

Joc de contră cu o libelulă




Obosit, după câteva pahare de vin roșu, către dimineață. Un alt pahar răsturnat pe masă, o muzică difuză ce și-a întins mâna din radio după mine. O libelulă la primele raze ale soarelui se așează lângă pahar. Deja bănuiam că m-a văzut, dar și eu – pe ea. Era o libelulă dintr-acelea zgomotoase, tupeiste. Care și-o tot caută cu lumânarea. Purta breton, din acela cum fusese anul trecut la modă, mă privea oarecum sașiu și avea (din ce mi-am putut da eu seama) o enormă secetă în gât (aproape comparabilă cu a mea) dacă e să ne ghidăm după consecințele acestei întâlniri.

Mă tot studia, indecisă dacă merită sau nu să facă un efort și să-mi vorbească. Dar după un timp m-a cuprins lehamitea aceea pe care o ai în unele momente când stai la o cafea înlănțuită de goluri în stomac, de parc-ai fi prizonier pe-o insulă de lângă Faukland, sau ai deschide gura mirându-te că nu mai poți vorbi nici o limbă în profunzimea ei și că ești doar un babuin civilizat care se strâmbă celor din jur pentru a se face înțeles. Uitându-mă la aroganța libelulei ăsteia, am început să-mi construiesc gândurile treptat, la fel cum colecționarii își construiesc machetele din chibrituri.

Pe de altă parte, nici nu se putea pune problema vreunei camaraderii între noi, mai ales că ochii ei și-ai mei se aținteau provocator către ultimul pahar. Se ridicase între noi acea ferocitate a unor juni ce-și numără pașii și-și verifică muniția pistolului în timpul unui duel cu martori puțini. Ultimul pahar (nu-i așa?) precum prima femeie iubită, nu se împarte niciodată. Cu nimeni. Dar, curvuștina de ea, a făcut ce-a făcut și a ajuns să stea sub paharul întors cu susul în jos (ca de altfel toată lumea în ultimul timp) rotindu-și nervoasă aripile de aeroplan într-un bâzâit fără rost, de parc-ar fi fost un ultim Lufthansa avariat.

Am încheiat cu ea un pact, să plece în condiții normale doar dacă va trece la fapte mai bune și va ține și altcuiva – într-o altă dimineață ca asta – de urât. Să nu atace mirosul de strugure decât după ce își va spune răbdătoare povestea. După ce a confirmat, la efectul acelui ultim pahar de strugurel, am adormit iar, condamnat a fi încă o dată un martor mut la marginea gândurilor mele. Îmi țeseam frânghii de fum ca să ajung prin vis la tine, prima femeie pe care n-am vrut s-o împart cu cineva. La trezire, n-am deschis ochii – ca să nu-i obosesc, așteptam să nu se mai piardă nuanța aceea a ta de care m-am îndrăgostit cândva naiv. Când i-am deschis, în cele din urmă, o libelulă verde mi se așezase pe umăr. Poate că nu visasem.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu