joi, 23 august 2012

Sporadice fantasme ale individului aglutinat într-un acvariu




M-am întâlnit azi cu delfinul albastru cu pălărie și papion care mă tot fixa cu privirea și-și rotea încet ochii spre doi îndrăgostiți care-și culegeau gustul reciproc pe trotuarul paralel, lângă o stradă de la periferia orașului, dintr-un mic oraș scufundat într-un acvarium frumos construit. M-a abordat din prima și m-a întrebat cu o voce moală: tu încotro te îndrepți? Am scos un oftat și cu voce de copil i-am spus: Domnule Delfin, aș vrea să nu mai tragă de mine zecile de zile când într-o parte când în alta, e mare nenorocire că lumea deja mă uită, sunt mic în lumea asta mare... mai am doar cuvinte stropite de cerneală și puțină cretă colorată de oferit...

Bine, dar încotro te îndrepți? Hai cu mine și-o să-ți arăt nemărginirea azurului de mare și liniștea sufletului de marinar tânăr, o să fie simplu, am auzit că aici la voi viața a devenit o luptă necinstită a individului cu propria conștiință. Noi și când plângem o facem frumos, ne liniștim și privim cerul cuprinși de calmul său. Aha, mă gândeam eu, e ca și cum ai iubi pe cineva dar l-ai lăsa să plece, și i-ai pune ca merinde pentru drum amintiri frumoase și încurajări sincere. Sau ca și cum l-ai înveli pe toate părțile sufletului să evite în drumul lui inițiatic toții sentimentalii, toți lunaticii și previzibilii.

La plecarea delfinului m-am gândit să rebotez misterul din cuvânt, dacă tot încerc marea cu degetul. Când mi-am întors privirea, domnul delfin cu papion și pălărie devenise un punct negru topit la orizont, iar în jurul meu se-nghesuiau la coadă aceeași oameni care aleargă după lauri, care reinventează neîntrerupt la roată, ființe pasibile de uimire imorală, limbi ce polemizează pe brânci, pe orice drum abrupt.

Într-un final, mulți rămân doar niște indivizi statistici amușinați subtil de îngâmfare, ce caută sensuri oarbe-n univers, ce orbecăie semeți printre vestale, otrăvindu-se conștient cu ideile altora. Materialiști remunerați sporadic cu fantasme, însetați ce par aglutinați metodic de vreun discurs fumat deja, ce nu-și mai pot recâștiga iubirea nici măcar la un concurs cu șanse egale.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu