sâmbătă, 18 august 2012

When I fight less and learn more




Cum ar fi să mă trezesc în fiecare dimineață zâmbind, 365 ori 366 de zile pe an? Momentan, nu mă trezesc nici dimineața, nici seara, poate că nu dorm niciodată. Mi-au dispărut pleoapele de atâta căutare, mă gândesc că e posibil să le fi pierdut în copilărie, atunci când mi-am văzut eroii goi sculptați în cearcăne. Viața mea e atât de camuflată încât sunt obligat să mă furișez adesea prin debara, prin dulapuri, lustre, pe lângă pânze de păianjen ca să pot cât de cât înțelege ceva din ceea ce fac. Mă mai surprind uneori vorbind cu oameni, ori hrănind peștii din acvariu, îngrijind țestoase, oferind țigări inorogilor, dispreț politicienilor ori picături de ochi vreunei meduze. Adevărul e că îmi lipsesc serile din vremea când eram iubit. Realizez asta după ce îmi număr în zori visele neîncepute încă și după ce îmi beau cafeaua din aceeași ceașcă încăpățânată ca și mine.

Serile târzii de august mă rețin într-o menghină rotativă a întrebărilor fără răspuns. Mi-ar plăcea să iubesc din nou, îndrăgostiții au darul de trece latent peste orice întrebare. Să acționez impulsiv, să fiu gelos pe timp, să studiez vreo formă coruptă de intimitate, ori o mimare a vidului pe care îl dezlocuiesc. Totul să se îndrepte iar înspre spovedania de seară de altădată. Parcă zâmbesc puțin. Azi, timp de trei minute, privindu-mă, m-a posedat o străină cu ochi căprui. Atât mai durează acum o fabulație romantică într-o zi de august. Aș fi putut continua privirea aceea, cu un du-te-întors senzual și vizual cum obișnuiam să dezvolt altădată. Dar să fim serioși: din momentul în care începi să filozofezi, flirtul și atracția capătă o fascinație de destin. Te întrebi cum ar fi fost dacă ai fi devorat buzele acelea cărnoase și dacă te-ar fi șlefuit până la urmă ochii aceia căprui și aprinși. Ar fi fost o luptă inegală a trupurilor? Nu, cred că ar fi fost o înfrângere neașteptată și un învingător nehotărât. Cum să mă mai bucur de vreo victorie fără miză? Nu obișnuiesc să fiu indecis în detalii din lipsă de voință. M-a atras nebunește străina asta timp de trei minute. Puteam chiar să-mi pierd stăpânirea, până la urmă sexualitatea la minut nu poartă vină. Senzualitatea e sigur relativă. Un non-sens. Mai ales că în lipsa unei gândiri logice, nu poți jongla decât cu amante imaginare. Din tălpi și până-n tâmple suntem instinct. Trup. Foame reciprocă. Fiecare atras de axioma celuilalt.

Nu vreau să mă cuprindă vreodată rutina, să fiu și eu unul care se îndreaptă zilnic înspre același punct, indignat de existența oamenilor, pe care să ți-i dorești uneori dispăruți în urnele de vot de la zecile de alegeri la care participă. Fiind așa, fără pleoape, clipesc în aceeași cadență, ca nu cumva să deranjez femeile care merg la biserică cu fețele lor obosite sau adolescenții ce-și compostează biletele de autobuz sub diafragme uimite, pline de alcool și povești de bravură tâmpită, și nici muncitorii transpirați care se întorc din fabrici pentru că și-au uitat pe undeva bibliile. Autobuzul mă lasă mereu la mijloc de linie, acolo unde din pământ ies copiii care merg la grădiniță, cu gentuțele lor imprimate cu scene de desene animate, în care ascund un sandviș cu feliile de pâine bătute în cuie. Pe bănci, unii citesc cronici sportive, alții privesc la ceas. Îmi vine să urlu ca-n pădure și să-i întreb pe toți dacă realmente s-au tâmpit. Dar ca de obicei, prezența vindecativă a unei femei care iese dintr-o clădire veche îmi astupă gândurile. Îmi trage fermoarul gurii până la capăt și-mi retrage draperiile suprapuse peste globul ocular.

Privind-o, retrăiesc acea senzație a bucuriei de a admira acea femeie frumoasă și discretă, care nu-și strigă fericirea pe lumește, ci păsește mândră, cu trupul despletit și cu vocea dezlegată de rutina celorlalți. Frumusețea ei lasă mai multe urme în mine decât sfârștul caniculei de vară, ea nu dă cu rest în niciun bărbat, parc-ar sta într-un zid cuminte, vibrând blândețe pentru porumbei. Privind-o, toată ziua se derulează pe repede înapoi până la femeia cu ochi căprui, care-mi destăinuie cum m-ar înfășora printre cearșafuri cu un cordon albastru ca să-mi măsoare dragostea și sexualitatea tânără. Ea nu știe că inima mea e acum ca o solniță și nici că brațele mele de fistic nu se urnesc atât de ușor decât la vederea neobișnuitului.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu