vineri, 17 mai 2013

Dacă aș fi un bărbat care înțelege totul pe dos




Cum ar fi să fiu un bărbat care înțelege totul pe dos? Și să iubesc o femeie nu pentru frumusețea ei, ci pentru feminitatea ei nevinovată...
 
Probabil că m-aș feri de privirea ei, devenind și mai invizibil decât sunt. Și m-aș uita cu stăruință înspre ea doar atunci când nu mă privește, preocupată doar să fie ea însăși. Cumva, aș știi că e la fel de frumoasă și din întunericul unui cinematograf, pentru că nu râde strident și nici nu-și urcă picioarele pe scaunul din față, pentru că nu se sărută oriunde și oricând cu iubitul ei și pentru că i se umezesc ochii (și i se înmoaie sufletul) la replici frumoase. I-aș urmări din umbră detaliile și grația, sau i-aș lua urma pașilor, dar numai dacă aș simți că mă refuză rece și politicos, din simplul motiv că nu-i place să fie abordată și agățată pe stradă.

Dacă aș fi un bărbat care înțelege totul pe dos, și, dacă aș mai vedea-o și pentru a doua oară, aș zâmbi văzând-o cum își dă părul după ureche și mi-a imagina că începând de la gâtul ei dezgolit începe o lume nouă, o lume în care aș putea să o sărut, când mi-ar da ea voie... Când mi-ar îngădui să-i cunosc plăcerile, pielea și visele copilărești. 

Iar dimineața m-aș trezi cu chipul ei pe retină și cu ochii ei pe tavan, văzând-o cum se uită încruntată și dulce către alt bărbat. Repet, dacă aș fi un bărbat care înțelege totul pe dos aș visa-o dinainte să-i vorbesc. Și ziua nimic altceva nu mi-ar face mai mare plăcere decât să o văd cum merge hotărâtă și fermă spre fiecare destinație, fără a fi îmbrăcată mulat sau strident, ci în alb și negru, fără a fi rujată ori pudrată, ci doar limpede și fragilă la vedere... 

Dacă aș fi un bărbat care înțelege totul pe dos mi-aș dori ca ea să fie femeia care mă iubește și care îmi sărută cusătura ce-mi ține capul pe umeri.

Dar sunt doar un bărbat care înțelege lucrurile la fel ca ceilalți.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu