luni, 6 mai 2013

She's a Ginger




Am auzit destui oameni spunând că de fapt câinii nu sunt nimic altceva decât niște corcituri a căror menire este aceea de a sta la picioarele stăpânului, undeva lângă masă, în timpul cinei, și de a căuta atenție prelungită și mâncare, nimic mai mult. Alții mi-au spus că până și chestia aceea cu cel mai bun prieten al omului nu e nimic altceva decât un clișeu care vrea să sublinieze și mai tare egoismul omului, cel care, nu-i așa, își găsește cel mai bun prieten într-un animal și nu într-un semen din aceeași specie. Însă eu am găsit ceva mai mult decât atât sub înfățișarea unui patruped cu blana murdară, roșcată și aspră, și pot spune că într-adevăr câinele meu mi-a salvat viața. Când am ajuns acasă obosit și îngândurat, dintr-un loc plin de oameni cu fețe lungi și cenușii, ea m-a întâmpinat la ușă cu un fel de privire solemnă și grațioasă, pe care foarte greu aș putea-o descrie aici. Exact, mi-a ieșit în cale având o privire învelită peste un chip abătut și îngrijorat, iar apoi am sesizat chiar un ușor clătinat aparte din cap, de parcă ar fi știut tot ce mi se întâmplase în ziua aceea. 

Fără să-mi dau seama la timp, și-a strecurat ușor tot corpul într-o buclă liberă pe care a găsit-o undeva între brațele mele. Brațe care, în câteva clipe, păreau eliberate de orice greutate și care au absorbit toată căldura și toată dragostea aceea oferită necondiționat. Minute în șir am simțit atunci cum miroase de fapt viața, fericirea și bucuria simplă, și acea înțelegere pe care nu o găsești nicăieri altundeva decât într-un câine.

Într-un câine bun.

Mă simțeam dărâmat în ziua aceea, țin bine minte, dar ea mi-a lins fața și dragostea ei a însemnat mai mult decât orice atingere umană. M-am așezat pe un fotoliu și ea s-a așezat la picioarele mele, fără să mă deranjeze în vreun fel, știind parcă că nu vreau de fapt să vorbesc cu nimeni, ci doar să fie cineva acolo, lângă mine. Din când în când, iși legăna coada și își înghesuia botul sub piciorul meu stâng, probabil ca să-mi amintească că e încă acolo. Și că n-o să plece nicăieri.

Timp de o oră, am uitat complet de toate problemele care încă mă așteptau afară, dincolo de poarta casei. Nici nu vreau să-mi amintesc, dar în ziua aceea păream a fi lipsit de energie și de orice reacție, nici ochii nu mi se puteau mișca măcar, de parcă aș fi fost prins într-un cofrag mulat după propriul cadavru, și totuși, cumva, în ziua aceea, câinele meu,

mi-a salvat viața.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu