sâmbătă, 25 mai 2013

Dincolo de granițele tale


Mi-am amintit de ziua în care am ieșit dincolo de granițele tale, fără nici o hartă. Iar tu ai zâmbit. Și mi-ai mărturisit că detești felul meu norocos de a-mi găsi calea printre cele mai necunoscute străzi. Știu, pe-atunci mă bazam orbește doar pe instinct, asta deși simțul meu de orientare în spațiu nu se putea pronunța niciodată exact în legătură cu locația unei catedrale sau a unui cimitir. Mi-ai spus că dacă eu aș fi prin absurd un oraș atunci ți-ar plăcea să-mi cunoști doar suburbiile. Te-am privit și am zâmbit destul de mult, poate chiar câteva ore la rând. Și ți-am răspuns că dacă în schimb tu ai fi un oraș atunci mi-ar plăcea să-ți cunosc cartierele ascunse, cartierele sărace, și zonele necirculate de turiști. Adică străzile rău-famate. Unde să-ți pot citi desenele de graffiti. Și unde copiii își potolesc setea la un robinet public. Printre balcoanele acoperite cu rufe spălate și cu țipete de mamă. Acolo unde pot să-ți adulmec ceața matinală și fațadele istorice. Și să îți aud întreagă orchestră de sirene dar și toate împușcăturile. Ori să mă obișnuiesc cu zgomotul tău de ambulanțe întârziate în aglomerația de la mijlocul zilei. Crede-mă pe cuvânt, aș știi întotdeauna pe care dintre străzile tale trebuie să o apuc ca să ajung la destinație. Dar ești atât de frumoasă încât dacă într-adevăr ai fi un oraș m-aș aștepta oricând ca acesta să fie jefuit.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu